Dag 104. Broodje kroket en een frikandel speciaal

7 juni 2016 - Sanur, Indonesië

Vanmorgen werd ik om 10 uur wakker. Gisteravond had ik nog geen nieuw hostel geboekt. Ik was moe en had nog geen idee waar ik heen wilde. Een nachtje bij boeken was niet mogelijk. Ik ben vanmorgen wat rond gaan zoeken en kwam er achter dat ik al best veel van Bali heb gezien. Ik ben gaan douchen en heb vervolgens bedacht dat ik naar Sanur zou gaan.

Sanur is een plekje aan de kust. Een plekje waar ik nog niet ben geweest. Voor de rest heb ik geen idee wat er te beleven is. Om 12 uur ben ik gaan uitchecken en was het tijd om te ontbijten. Ontbijten kan in erg goed in Seminyak. Seminyak is ten opzichte van de rest van Bali een stuk moderner, maar ook een stuk duurder. Ik had een heerlijk ontbijt.

Na het ontbijt heb ik een taxi besteld die me naar Sanur reed. Om 13:40 uur kwam ik aan in m'n nieuwe hostel. Ik kon pas om 2 uur inchecken, dus ben ik eerst lekker even gaan zwemmen. Het hostel zit redelijk dicht bij het strand en heeft genoeg eettentjes in de buurt. Na het inchecken ben ik een stukje gaan lopen en heb ik een heerlijk nasi goreng gegeten.

De rest van de middag heb ik lekker aan het zwembad gelegen. Ik heb een beetje zitten internetten en kwam er achter dat er een Nederlands tentje in Sanur zit. Het tentje zag op 2,8 kilometer van m'n hostel. Aangezien ik vandaag toch nog niet zoveel had uitgevoerd, was dit een prima stukje om even te wandelen.

Om kwart voor zes ben ik gaan lopen. Na een prima wandeling kwam ik hongerig bij "bar oranje" aan. Er stonden een aantal verleidelijke snacks op het menu. Toen ik een frikandel had besteld kwam ik in gesprek met de eigenaar. Het bleek dat het niet de echte frikandellen waren die hij verkocht, maar een zelfgemaakte Balinese frikandel. Ondanks dat ik een Balinese frikandel speciaal kreeg voorgesteld, was het heel erg smaakvol.

Na de frikandel had ik ook nog wel zin in een broodje kroket. Ook deze werden zelf gemaakt, maar wel volgens het oudhollandse recept. Het was erg lekker, sinds een hele lange tijd heb ik eindelijk weer eens brood gegeten. Toen Jan Smit werd gedraaid was het feest compleet, ik voelde me helemaal thuis.

Na een heerlijke maaltijd ben ik weer terug gaan lopen. Om kwart voor acht kwam ik terug bij het hostel. Het was hier erg rustig. Ik ben lekker op m'n bed gaan liggen. Soms is helemaal niks doen best wel relaxed.