Dag 105. Alle winkeltjes onder water

8 juni 2016 - Sanur, Indonesië

Na gisteravond niks meer te hebben gedaan, ging ik vanmorgen om kwart voor 10 m'n bed uit om te ontbijten. Ik was blijkbaar nog niet helemaal wakker, toen ik in een restaurant zat kwam ik er al snel achter dat ik m'n portemonnee was vergeten. Gelukkig was het restaurant dicht bij en kon ik snel even heen en weer lopen.

Na een bord vol met vers fruit en daarbij een heerlijke banana juice, ging ik om half 11 naar het strand. Ik was nog de enige op het strand. Ik kwam er al snel achter waarom. Toen ik m'n spullen op de grond had gezet kwam er net een golf water die alles nat maakte. Het water kwam nog al ver vandaag. Gelukkig lag ik op een bedje. Na m'n spullen op een ander bedje te hebben gelegd, kon ik rustig gaan lezen.

Ja, het staat er echt. Ik heb een boek gekregen en ga voor de tweede keer in m'n leven vrijwillig een boek lezen. Het boek heet "de stalker" en schijnt erg makkelijk te lezen te zijn. Op het begin kon ik me goed concentreren op het boek, maar later werden de golven als maar hoger en kwam er al meer water naar me toe.

Na een tijdje was ik zelfs op m'n bedje niet meer veilig voor het water. Het water kwam ongelofelijk ver en ging zelfs alle winkeltjes in, dit was afgelopen twee jaar niet eerder gebeurd vertelde een local in z'n beste Engels. Het mooie is dat alle mensen er hier alleen maar keihard om lachen en niemand in de stress schiet. Het heeft ook geen zin om je zorgen te maken, je kunt er toch niks aan doen.

Er waren twee andere bezoekers op het strand. Dit was een Nederlands stelletje. We zijn in gesprek geraakt en hebben samen gelachen om de hele bedoening. Het plan van rustig een dagje aan het strand chillen verliep toch iets anders. Toen rond 1 uur het water niet meer zo ver kwam, zijn we samen aan een tafeltje gaan zitten. Na een tijdje hebben we hier ook een heerlijk hapje gegeten voor een hele scherpe prijs.

De rest van de dag hebben we gezellige gesprekken gehad en na nog een tijdje zonnen ging ik om half 5 weer terug naar het hostel. Onderweg heb ik een ticket naar Gili Trawangan geboekt. Dit is een eiland die vanaf Bali makkelijk en goedkoop te bereiken is. Op het eiland schijn je heel goed te kunnen relaxen en te kunnen feesten.

Terug bij het hostel heb ik nog even gezwommen, aangezien ik dat in de zee niet had gedaan. Na een douche ben ik om 7 uur gaan eten. Ik heb op dezelfde plek gegeten als waar ik gister had geluncht en vandaag had ontbeten. Een erg lekker en redelijk goedkoop tentje.

Vanavond ga ik lekker vroeg slapen. Morgen vroeg word ik opgehaald om naar Gili Trawangan te vertrekken.