Dag 106. Gili T

9 juni 2016 - Gili Trawangan, Indonesië

Vanmorgen ging om kwart voor zeven de wekker. De wekker stond tenminste ingesteld op kwart over 7. Voor dat hij zijn alarm kon slaan was ik al wakker. Ik zou tussen half 8 en 8 worden opgehaald om naar Gili T te gaan. Toen ik de naar een restaurant wilde gaan om te ontbijten werd er al naar me geroepen of ik naar Gili T ging. Blijkbaar werd ik om zeven uur al opgehaald.

Gelukkig had ik al m'n spullen al klaar staan en kon ik na deze gepakt te hebben zonder ontbijt meteen het busje instappen. De buschauffeur reed als een gek. De stoplichten werden genegeerd en alle mogelijkheden tot inhalen werden benut. Om 5 voor half 9 kwamen we op de plek van vertrek.

Doordat de buschauffeur de gang er goed in had, kon ik voor we vertrokken eerst nog even rustig ontbijten. Na een banquette chicken salade ging ik om 9 uur de boot op. De boot vertrok om kwart over negen. Na een bezoekje van de politie op de boot (geen idee waarom) en een stop bij Gili Air, kwamen we om 12 uur op Gili T aan.

M'n hostel ligt op steenworp afstand van het strand. Ik was hier om kwart over 12 en kreeg een kamer toegewezen waar ik nog de enige was. Het is relaxed om alle rust te hebben, maar het is ook leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Na het beste bed te hebben uitgekozen, ging ik wat eten aan het strand.

Het strand en vooral de zee is erg mooi. Ik snap wel waarom m'n grote vriend Tom het hier al heel wat weekjes volhoud. Tom was m'n maatje in Cairns (Australië), samen hebben we vele mooie feestjes gevierd. Tom doet hier z'n dive master en ik ging even bij hem langs. Grappig om na Pieter nu ook Tom weer tegen te komen. We spraken af om in de avond even een drankje te gaan drinken.

De rest van de middag heb ik lekker aan het strand gelegen. Af en toe even zwemmen en tussendoor een boek lezen. Na een prima middagje chillen heb ik onderweg naar m'n hostel voor morgen een snorkel trip geboekt. Er schijnen hier veel schildpadden te zijn. Ik heb in Australië al veel gesnorkeld, maar heb daar tijdens het snorkelen helaas geen schildpad gezien. Voor deze prijzen hier ben ik met een paar visjes ook al erg blij.

Terug in het hostel ben ik gaan douchen en heb ik me klaar gemaakt voor een avondje uit. Ik had nog geen idee waar ik heen ging, maar er schijnen hier gezellige feestjes te zijn. Toen ik bezig was met klaar maken kwam er net een nieuwe kamergenoot binnen. Het Canadese meisje had gelukkig ook zin in een feestje. De stroom was uitgevallen dus het was lastig om ons op te maken.

Om half 7 zijn we op pad gegaan. We hebben beide genoten van een goede kip saté op een mooi plekje aan het water. Nu zijn we in een tent beland waar veel beerpong wordt gespeeld, ik ben benieuwd!