Dag 107. Het is een klein wereldje

10 juni 2016 - Gili Trawangan, Indonesië

Gisteravond begon met een fanatiek potje beerpong. Er was een tent die hier speciaal voor is ingericht. Vanwege de ramadan startte de muziek pas om 9 uur en stopte het feest al om 12 uur. Dit liet ons de pret gelukkig niet deren. Na een potje beerpong werden er al snel wat andere spelletjes verzonnen en zat de sfeer er erg goed in.

Na een tijdje ben ik de tent verlaten en ben ik Tom op gaan zoeken. Die zat in een rustig barretje waar ik er al snel een hoop vrienden bij had. Met deze mensen ging ik naar een reggae bar. Er stond een leuke band te spelen en er waren een hoop gezellige mensen. Na een tijdje was ik in contact gekomen met twee locals en heb ik hier een hele leuke avond mee gehad.

Om 12 uur ging ik terug naar m'n hostel. Vlak bij het hostel zit een moskee waar regelmatig "gezang" vandaan komt, gelukkig was dit om 12 uur gestopt.

Vanmorgen werd ik net als gister weer wakker voordat m'n wekker af was gegaan. Om 9 uur zat ik aan het ontbijt, dit zit bij m'n overnachtingen inbegrepen. Een bananen pannenkoek met een hoop liefde, en de watermeloen waren prima binnen te houden.

Om 10 uur ging ik snorkelen. Ik was blijkbaar niet de enige met dat idee en ik was ook niet de enige die het bij deze boot had geboekt. De boot zat overvol, er moesten zelfs een aantal mensen op de punt zitten. Om half 11 vaarden we met een hoop jongelui de zee op. Ik zat naast de twee Nederlandse meiden.

We hadden al snel onze eerste stop. Het was een hele mooie en heldere plek met veel soorten vissen en fel gekleurd koraal. Het was een diepe plek. Je kon de vissen erg goed zien, maar je zwom er niet echt tussen. Hierna zijn we naar turtle bay gegaan. Na in Australië al veel gesnorkeld te hebben, was vandaag eindelijk de dag dat ik ook schildpadden zag tijdens het snorkelen. Heel leuk om ze te zien en er een beetje omheen te zwemmen, alleen jammer dat het bij elke schildpad vechten was met mede snorkelaars om hem goed te kunnen zien.

Na twee leuke plekjes zijn we gaan lunchen op Gili Air. Hierna was het alweer tijd voor de laatste spot. Dit was een hele mooie ondiepe plek met veel mooie vissen en een hoop koraal. Na een zeer geslaagd snorkel tochtje kwamen we om kwart voor drie weer terug op het vaste land.

Op de terugweg liep ik langs een terras en daar dacht ik een bekende te zien. Ik liep even en stukje terug en toen wist ik het zeker. M'n oud collega Milou stond op het terras, heel bizar. Ik ben er naartoe gelopen en heb even een praatje gemaakt. Ze was samen met haar vriend twee weken op vakantie, ongelofelijk toevallig dat we elkaar op een klein eilandje aan de andere kant van de wereld tegen kwamen. Het is een klein wereldje.

Hierna ben ik gaan douchen en heb ik even lekker op m'n bedje gelegen. Om 10 over 5 ben ik een stuk gaan lopen. Een half uur later was ik op een plek waar je de zonsondergang erg mooi kon bekijken. Hier heb ik lekker rustig gezeten en heb ik genoten van de zonsondergang. Toen de zon onder was ging ik na een gesprek met een local weer terug naar het hostel.

Hier ben ik eigenlijk ook meteen weer weggegaan om te gaan eten. Ik zat op een hele chille plek. Na een hamburger had ik na een lange dag vol beweging nog steeds honger en bestelde ik een aantal loempia's. Ik heb een hele tijd in het restaurant gezeten en toen ik terug in m'n hostel was ben ik lekker op bed gaan liggen. Ik merkte dat ik toch wel erg moe was. Aangezien ik nog een nacht had bij geboekt, besloot ik om vanavond niet uit te gaan. Mocht ik vannacht wakker worden, kan ik altijd nog op pad om een potje voetbal te kijken.