Dag 108. Dagje lezen

11 juni 2016 - Gili Trawangan, Indonesië

Na gister vroeg naar bed te zijn gegaan werd ik vanmorgen erg vroeg wakker. Om 8 uur lukte het al niet meer om de oogjes dicht te houden. Ik heb een tijdje op m'n mobiel gespeeld en heb alvast ingecheckt voor m'n vlucht naar Maleisië die over vier dagen alweer plaatsvindt. Hierna ben ik om kwart over 9 gaan ontbijten. Na het ontbijt heb ik m'n zwembroek aangetrokken en ben ik naar het strand gegaan.

Ik ging op een bedje in de zon liggen en begon met lezen. De vorige keren was dit er nog niet echt van gekomen, ik was nog maar op pagina 55. Na een paar uur lezen merkte ik dat de zon best fel was en aardig op m'n huidje stond te branden. Voor ik echt rood werd, ben ik snel de schaduw in gegaan.

Na een hapje eten en een bezoekje aan de zee ben ik weer verder gaan lezen. Zonder dat ik het in de gaten had zat ik helemaal in m'n boek en vlogen de uren voorbij. Van al het lezen kreeg ik honger en bestelde ik om kwart over drie m'n tweede maaltijd. Een dagje op het strand liggen lezen, zwemmen eten en drinken beviel me prima.

Om vijf over zes had ik meer dan 300 bladzijdes gelezen en was het boek uit. De dag was voorbij gevlogen. Ik ben terug naar het hostel gegaan om me even te douchen. Ik had zin in een biertje, maar nog niet heel veel zin in een avondje groots uit gaan. De eerste EK wedstrijd van de dag begint hier om 9 uur. Ik vond het een strak plan om laat te eten en vervolgens naar een bar te gaan om een avondje voetbal te kijken.

Ik bleef een tijdje op m'n kamer chillen en ging om acht uur eten. Ik ben meteen naar de irish pub gegaan. Het eten was hier goed en het voetbal werd op een groot scherm uitgezonden. Ik had een prima plekje veroverd en heb lekker rustig naar de wedstrijd gekeken. Met een biertje in m'n hand en een potje voetbal vermaakte ik me uitstekend.

Na de eerste wedstrijd ben ik naar een bar met live muziek gegaan. In de bar heb ik genoten van de goede band en heb ik weer gedag gezegd tegen Tom. Toen het twaalf uur was stopte de muziek. Ik ben weer terug gegaan naar de irish pub, gelukkig werd de voetbal nog wel uitgezonden. Na de tweede wedstrijd ben ik na een prima avondje weer teruggekeerd naar het hostel. Morgen vertrek ik weer naar Bali.