Dag 109. Terug in Ubud

12 juni 2016 - Ubud, Indonesië

Vanmorgen werd ik zonder reden vroeg wakker, net als de voorgaande dagen. Ik ben m'n spullen gaan pakken en vervolgens ben ik gaan ontbijten. Om 10 uur moest ik uitchecken. De boot ging pas kwart over 11, dus ik bleef nog een uurtje in het hostel rondhangen.

Voor ik vertrok naar Gili T had ik een open datum voor m'n terug ticket. Toen ik gisteravond een plekje voor vandaag wilde reserveren bleek de boot al vol te zijn. Ik acteerde op m'n best en zei dat ik anders m'n vlucht niet haalde. Ik moest vanmorgen terug komen met m'n vliegticket. Met een schermafbeelding van de bevestiging dat ik was ingecheckt en een wanhopige blik namen ze gelukkig genoeg. Er werd een uitzondering voor me gemaakt.

Overigens had het ook niet erg geweest om nog even op het eiland te blijven. Het is er erg relaxed en er hangt een goede sfeer. Politie is er niet, de taxi is een paard en wagen en het vervoersmiddel is de fiets. Geen scooters en auto's op het eiland te vinden. De feestjes zijn erg gezellig, alleen jammer dat ik er tijdens ramadan was.

Om kwart over 11 zou de boot vertrekken. Ik ben gelukkig al gewend om me niks van de gezegde tijd aan te nemen. Kwart over 11 werd iets later, we vaarde er om half 1 vandoor. Om kwart voor 3 zat ik in een busje naar Ubud. Na een aantal kilometer achterop bij een scooter kwam ik iets naar vieren in m'n hostel aan.

Ik wisselde even wat geld om de taxi te kunnen betalen en bestelde meteen een bord nasi. Na het inchecken had ik m'n spullen naar m'n kamer gebracht en stond er een heerlijke lunch voor me klaar. Na vroeg te hebben ontbeten was ik om kwart over vier wel aan een lunch toe.

Na de lunch heb ik m'n was naar de wasserette gebracht en ben ik naar de barber gegaan. Ik ben weer op dezelfde plek als de eerste dagen dat ik in Bali was. Zodoende wist ik precies waar ik moest zijn. Na ruim een maand niet scheren werd het wel tijd om niet meer als een 27 jarige Spanjaard aangezien te worden. Het baardje en de zijkanten van m'n haar gingen er af en ik was weer vijf jaar jonger.

Kwart over 7 ging ik weer een hapje eten. Na een prima maaltijd was het tijd voor een massage. Ik heb me al een hele tijd beheerst tot ik weer in Ubud was, hier zijn ze erg goedkoop. Na een heerlijke massage voelde ik me weer als herboren.

Het is fijn om weer terug in Ubud te zijn!