Dag 110. Rijstvelden, een waterval en een traditionele dans

13 juni 2016 - Ubud, Indonesië

Vanmorgen vond iemand het leuk om z'n wekker heel hard af te laten gaan om 7 uur. Geen probleem natuurlijk als je er vroeg uit moet, maar de beste man liet hem nog 4 keer simuleren waardoor de hele kamer klaar wakker was. Toen er buiten al een hoop mensen aan het ontbijten waren (waar een hoop geluid vanaf kwam) was het slapen wel erg lastig geworden. Toen de muziek om 9 uur ook nog eens aan ging kon ik concluderen dat uitslapen er vandaag niet in zat.

Om 10 uur ben ik gaan ontbijten en vervolgens heb ik een scooter gehuurd. Ik ben weer terug gegaan naar Ubud vanwege het leuke plekje, maar ook omdat er nog een aantal dingen waren die ik nog wilde zien. Ik ben op de scooter gestapt en reed naar de rijstvelden. Na een prima ritje kwam ik bij het Tegalalang rice terrace.

Het was er prachtig en ik heb 2 uur lang door de velden rondgelopen. Met het warme weer en de lastige paden was ik blij toen ik rustig op het andere terras zat met een koude cola. Ik heb op dit terras met uitzicht op het rijst terras heerlijk gegeten. Na een pittige wandeling was ik weer lekker tot rust gekomen. Om half 2 ging ik naar de Tegenungang waterfall.

De waterval was een aardig stukje rijden. Bij de waterval kreeg ik de tip van andere mensen om er niet in te zwemmen. Het was erg ondiep en lag vol met keien. Aangezien er velen deze mening deelde, ben ik alleen maar naar de waterval gaan kijken. Een prima waterval overigens.

Ik ben tot drie uur bij de waterval gebleven en was om kwart voor 4 weer terug bij het hostel. Hier ben ik eerst naar de wasserette gelopen om m'n schone kleding op te halen en ben ik vervolgens gaan zwemmen. De rest van de middag ben ik gaan relaxen. Ik had online een restaurant gevonden tussen de rijstvelden in. Het scheen dat het een mooie plek was waar je ook goed de zonsondergang kon zien.

Dit klonk als muziek in de oren en om 6 uur zat ik in het restaurant tussen de rijstvelden. Een prachtige plek en het eten was er ook uitstekend. De zonsondergang was vanwege de bewolking niet heel bijzonder. De hele dag was het best bewolkt. Best jammer, de zon maakt de mooie plekjes nog mooier.

Ik had vernomen dat er vanavond een speciale traditionele dans plaats vond. Toen ik langs de wasserette liep en de man die daar gitaar aan het spelen sprak, bleek de dans op een minuut lopen van m'n hostel. Ik was kwart over zeven terug in m'n hostel en zat om half 8 klaar voor de dans. Er waren zo'n honderd mensen die meededen aan de dans. Er werd een uur lang gezongen en een verhaal uitgebeeld, leuk om gezien te hebben.

Om kwart voor 9 was ik terug bij het hostel. Ik ben lekker gaan chillen en kreeg na een tijdje weer aardig honger. Na een portie saté ben ik gaan uitbuiken en vervolgens ben ik lekker in m'n bed gaan liggen.