Dag 112. Doei Bali, hallo Maleisië

15 juni 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Gisteravond kwam ik bij de ingang van de club toevallig al m'n kamergenoten tegen. Samen met deze vier Engelse jongens hebben we een hoop drankjes gehaald en zijn we drankspelletjes gaan spelen. Voor 10 euro hadden we twee uur lang gratis drank. Hier hebben we veel te goed gebruik van gemaakt. Het was erg gezellig, maar we waren allen veel te dronken en gingen op tijd weer naar huis.

Vanmorgen had ik om 11 uur uitgecheckt en ging ik om kwart over 11 ontbijten. Het was nog al lastig om een tentje te vinden waar het nog mogelijk was om ontbijt te bestellen, de meeste restaurants waren al overgeschakeld op het lunch menu. Na lang zoeken ik gelukkig een plek gevonden waar ik wat fruit kon eten.

Vervolgens ben ik heel weinig gaan doen. Ik merkte goed dat ik gister een aardig borreltje op had en ben lekker op bed gaan liggen. Om 3 uur ben ik weer wat gaan eten. Een lekkere vette hap ging er erg goed in.

Met m'n laatste centen die ik nog over had heb ik een voetbalshirt gekocht. Aangezien ik al dagen schaamteloos in m'n Nederlands elftal shirt rond loop, word ik nog wel eens uitgelachen dat we niet bij het EK zijn. Ik word soms voor een Italiaan aangezien, dus heb ik een mooi blauw Italiaans tenue aangeschaft. Voor 210 in plaats van 700 Rupiah.

Terug bij het hostel heb ik m'n spullen gepakt en heb ik een taxi besteld. Om kwart over vier reed ik bij het hostel weg en om kwart voor 5 kwam ik op het vliegveld aan. Na het inchecken etcetera, was ik om tien over 5 klaar voor vertrek. Ik mocht nog 2 uur wachten voor het vliegtuig de lucht in ging.

Het was eigenlijk tijd voor het avondeten. Maar aangezien m'n pakje kauwgom die ik had aangeschaft belachelijk duur was, had ik hier geen geld meer voor. Van m'n laatste centen kocht ik een flesje water. Gelukkig had ik nog een bus pringels bij me, zodat ik toch nog wat voeding naar binnen kreeg.

Het duurde erg lang voordat ik kon boarden. Toen ik naar het informatiebord liep, bleek de gate veranderd te zijn. Ik was niet de enige die dit niet door had. Bij de andere gate was ik de enige en dacht ik dat ik erg laat was om te boarden. Dit was gelukkig niet waar, ik was de eerste die door had dat het vliegtuig vanaf een andere gate vertrok en werd door vele mensen gevolgd. Het vliegtuig had wat vertraging, uiteindelijk vlogen we er drie kwartier later dan gepland vandoor.

Ik had een plek met extra beenruimte helemaal vooraan in het vliegtuig. Nadat ik plaats had genomen heb ik m'n ogen dicht gedaan en heb ik de drie uur lange vlucht heerlijk geslapen. Ik was blijkbaar met m'n sweater, het was nogal koud. Ondanks de extra beenruimte kon ik niet lang uit met m'n benen.

In Kuala Lumpur aangekomen, ging ik als eerste uit te vliegtuig. Alles ging snel en voor ik het wist stond ik met m'n bagage buiten. Na wat geld te hebben gepint wilde ik een ticket kopen voor de shuttle bus. Deze ging pas na een half uur wachten en was veel minder snel als een taxi. Ook moest ik nog een stuk lopen als ik de shuttle bus nam. Ook al was het een stuk duurder, koos ik toch voor de taxi. Ik verlangde naar m'n bed.

Het was zo'n 60 kilometer rijden, een stuk verder dan gedacht. Het was erg wennen om weer op normale wegen te rijden met honderd kilometer per uur. Het ziet er als een erg moderne stad uit met veel hoge gebouwen. Eenmaal in het hostel aangekomen stond het EK aan. Het goedkoopste hostel tot nu toe en het ziet er prima uit, ik denk dat ik hier nog een paar dagen blijf. Om kwart voor 1 lig ik dan eindelijk in m'n bed, tijd om lekker te gaan slapen.