Dag 113. Eerste dag Kuala Lumpur

16 juni 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na een heerlijk nachtje slapen was het om kwart over 11 tijd voor het ontbijt. Dit werd meteen een echte Maleisische maaltijd. Een kom met een heel zacht gekookt ei die je als papje met een lepeltje op kon eten. Daarbij een toast met een soort jam en hele stukken boter, een bak koffie en een fruit sapje.

Op de weg terug naar het hostel heb ik een omvormer gekocht zodat ik m'n mobiel weer op kon laden, in Maleisië hebben ze weer andere stopcontacten dan in Australië en Bali. Vervolgens heb ik bij de receptie geïnformeerd wat er te doen was in Kuala Lumpur. Er is voldoende te zien. Ik heb meteen een nachtje bij geboekt zodat ik morgen ook nog de hele dag heb om wat dingen te bekijken.

Tijdens het informeren werd ik aangesproken door een Nederlandse jongen. Hij ging samen met een Canadees naar een kleine "jungle" midden in de stad en vroeg me of ik mee ging. Dit leek me een goed plan en een paar minuten later liepen we samen het hostel uit.

Al redelijk snel hadden we de juiste plek gevonden. Het was bijzonder dat midden in de stad een stuk natuur was, maar de natuur zelf was niet zo bijzonder. Het was eigenlijk gewoon een klein bos. Zeker wel even de moeite waard geweest om er heen te lopen. We kwamen na een stukje door de forrest te hebben gewandeld bij de hoogste toren van Kuala Lumpur uit, hier wilde we vanavond de zonsondergang gaan bekijken.

Na een wandeling was het tijd voor wat eten. We dachten al genoeg gewandeld te hebben. Maar voor we het plekje vonden waar we wilden eten, waren we weer een aantal kilometers verder. Uiteindelijk hadden we de juiste plek niet gevonden en zijn we maar ergens anders gaan eten. Erg bezweet door het wandelen en het benauwde weer namen we om kwart over twee plaats in een lokaal restaurantje.

Het eten was redelijk, maar niet erg bijzonder. Om kwart over drie waren we weer terug bij het hostel. Dit was net op tijd. Toen we binnen waren begon het keihard te regenen. Het plan om de zonsondergang te kijken in de toren werd geschrapt, het was er veel te bewolkt voor. In het hostel ben ik lekker gaan chillen en heb ik genoten van de beste douche van m'n reis. Het is het goedkoopste hostel tot nu toe, maar wel een van de beste.

Om kwart over zes ben ik met de Canadees en de Nederlander wat gaan eten. Om half 8 waren we weer terug bij het hostel. Hier zijn we lekker een biertje gaan drinken en hebben we om 9 uur voetbal gekeken, een prima avondje.