Dag 114. Batu caves

17 juni 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Gisteravond ben ik na de voetbal nog een tijdje op gebleven om met het thuisfront te Skypen. Wouter was geslaagd en Niels vierden z'n verjaardag. Leuk om behalve Wouter en Niels, ook papa, mama, linda, steven, opa, oma's en ome Dik en tante Gonnie te zien. Na al bijna vier maanden reizen werd het misschien ook wel eens tijd om eens wat familie te zien.

Ik werd vanmorgen om 9 uur wakker. Gister hadden we met de voetbal een jongen uit Iran ontmoet. Ik sliep naast een Duits meisje en er was vanmorgen nog een Sloveense meisje die net als ons allen ook naar de Batu caves wilde. Waar ik gister alleen nog met een Canadees en een Nederlander was, vertrokken we vandaag met drie extra mensen om kwart over tien naar de Batu caves.

Het was leuk om met mensen uit veel verschillende landen in gesprek te zijn en het was van af het begin af aan meteen al erg gezellig. Ook al was het een stukje lopen, een stukje treinen en een stuk met de metro, waren we voor er het wisten bij de Batu caves.

Hier hebben we twee grotten bezocht. Eerst één met veel beelden en daarna één met een tempel en veel apen. Bij de tweede grot moesten we eerst een stuk omhoog. Behalve de grotten stonden er ook een paar indrukwekkend grote beelden buiten. Na het bezoekje aan de Batu caves zijn we bij het hostel in de buurt een hapje gaan eten.

Kart voor vier waren we weer terug bij het hostel. Hier was het tijd om uit te rusten en te relaxen. Om kwart over 7 gingen we met dezelfde groep weer een hapje eten. De jongen uit Iran wist een goed restaurant. Het was een stukje reizen, maar dat was het zeker waard. Heerlijk gegeten en weer een gezellig uitstapje gehad.

Om kwart voor 11 waren we weer terug bij het hostel. Dit was precies op tijd om de laatste minuten van Italië - Zweden te zien. De laatste minuten waren ook de enige belangrijke minuten. We waren net op tijd terug voor het enige doelpunt. Ik had m'n Italië shirt aan en werd van harte gefeliciteerd door de mensen die nog niet wisten dat ik Nederlands ben.

Weer een prima dagje met een hoop nieuw leuke mensen.