Dag 115. Thean Hou Temple

18 juni 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vanmorgen werd ik om half 11 wakker. Om 11 uur liep ik m'n kamer uit en werd ik meteen gevraagd om mee te gaan naar een tempel. Natuurlijk was ik wel in voor een cultureel bezoekje. Om tien over 11 vertrok ik samen met een Canadees, een Iraniër en drie Duitsers vanuit het hostel.

Na een stukje treinen kon ik op het station eindelijk ontbijten. Vervolgens was het nog twee kilometer lopen naar de tempel. De tempel was een Chinese tempel, leuk om even bezocht te hebben. De tempel was heel anders dan voorgaande tempels. Na even rond te hebben gekeken en een schietgebedje gemaakt te hebben, gingen we weer terug naar het hostel.

Ik kwam om half 3 weer bij het hostel aan. De rest ging nog even naar de markt, maar ik had wat belangrijkers te doen. Ik had gister met de Nederlands jongen afgesproken om bij de KFC te gaan eten. Dit was een heel goed idee. De kip smaakte hetzelfde en de prijs was een stuk lager dan in Nederland en Australië. Erg genoten van wat fastfood na een maand bijna alleen maar rijst te hebben gegeten.

Terug in het hostel was het tijd om te relaxen, te douchen en mezelf klaar te maken voor een avondje uit. Om zes uur ben ik met de Nederlander, Canadees en een Engelsman naar de skybar gegaan. Een bar op de 33e verdieping van een hotel met een prachtig uitzicht. Na een drankje en wat eten zijn we weer naar het hostel gegaan.

Bij het hostel hebben we de Engelsman gedumpt en hebben we een Duitser opgehaald. Na tien minuutjes was het weer tijd om er vandoor te gaan. Vanavond is het tijd voor een kroegentocht, ik ben benieuwd!