Dag 117. Lake gardens

20 juni 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na een lange dag ging ik om half 12 m'n bed uit. Nog geen vijf minuten later liep ik met een Duitser, een Engelsman en een Sloveense het hostel uit. We gingen naar de Lake gardens. Het was weer een flinke wandeling om er te komen. Na een paar bewolkte dagen was er vandaag eindelijk een zonnetje te zien. Dit maakte het wandelen wel een stuk vermoeiender.

Het park was een erg rustgevend plekje (waar behalve een aantal stelletjes die trouwfoto's aan het maken waren) bijna niemand te bekennen was. We hebben een lange tijd in het park rondgehangen. Heel veel gelopen, en zo nu en dan even gerelaxed.

Na een paar uur liepen we naar Little India waar we wat gegeten hebben. Little India was wel heel little, er was behalve wat eten weinig te beleven. Aangezien we allen wel klaar waren met al het gewandeld, zijn we met de trein terug naar het hostel gegaan. We kwamen om vijf uur terug.

Om 8 uur gingen we wat eten. Ik had vanwege m'n lange verblijf in het hostel een tegoedbon gekregen voor een gratis maaltijd die erg lekker smaakte. Vervolgens zijn we naar een hele luxe bar gegaan die zich boven op een hotel bevond. Je mocht geen korte broek en slippers dragen. Ik was de enige slimme jongen die daar op voorbereid was, de andere vier kregen een lange broek van het hotel. Ik had me zelfs netjes geschoren.

De drankjes bij de bar waren iets duurder dan normaal. Normaal heb je voor 50 cent een glas frisdrank, hier was het tien keer zo duur. Een biertje was daarin tegen niet heel duur. Bier was goedkoper dan frisdrank. Met een biertje heb ik plaatsgenomen op het terras. Een terras met prachtig uitzicht over de stad. Het was een prima laatste avondje in Kuala Lumpur.