Dag 118. Lange bus reis

21 juni 2016 - George Town, Maleisië

Vanmorgen ging ik om half 12 uit bed. Na een rondje buiten te hebben gelopen in het prachtige weer, moest ik om 12 uur uitchecken. Ik had wat bananen gegeten als ontbijt en had een simkaart aangeschaft zodat ik in Maleisië ook overal bereikbaar ben. Na afscheid te hebben genomen van een aantal mensjes, ging ik er samen met Engelsman Ben vandoor.

Eerst moesten we een stukje met de trein om bij het busstation te komen. We hadden na het kopen van ons ticket nog een kwartiertje om wat te eten. We haalden een lekker broodje bij de Subway die we mee konden nemen om in de bus op te eten. Na wat chipjes aangeschaft te hebben, waren we helemaal klaar voor een lange bus rit.

Om twee uur gingen we er vandoor. De bus had grote stoelen met genoeg beenruimte, hier hield ik het wel een paar uur vol. Ik heb lekker wat geslapen, wat best zonde was. Elke keer dat ik naar buiten keek zag het er prachtig uit. Met internet op m'n mobiel was het voor ik het wist half 7. Op dit tijdstip moesten we overstappen naar een andere bus.

Om 10 over 7 was ik in Penang. Hier pakten we samen met een jongen uit de VS een taxi naar George Town. Ben en de Amerikaanse jongen Andrew hadden beide nog geen hostel en kwamen in het zelfde hostel als ik.

Samen met Ben en Andrew ben ik wat gaan eten. We hebben street food gegeten. We hoefde alleen maar te kiezen uit een groot of klein bord noodles, was kiezen altijd maar zo makkelijk. Hierna zijn we samen een rondje gaan lopen.

Toen ik weer terug kwam zag ik op Instagram dat Lisanne (een collega van CG Selecties) ook in Penang was. Na contact te hebben opgenomen bleek ze dat we op 10 minuten lopen afstand zaten. We hadden afgesproken om wat te gaan drinken.

Even wat drinken liep uit op een avondje stappen. Waar we begonnen in een hostel gingen we vervolgens naar een plek met live muziek. Hier ontmoette ik een Chinees die me vervolgens tijdens het uit gaan op drie biertjes trakteerde. We eindigden in een bar met heerlijke muziek met de tekst op het beeldscherm. Lekker gedanst en gezongen. Een onverwachte fantastische avond!