Dag 119. Street art

22 juni 2016 - George Town, Maleisië

Waar ik gister voor dat ik een drankje zou gaan drinken al erg moe was, was dit vandaag nog veel erger. Er is altijd wel een reden om het toch laat te maken en er is bijna nooit een reden om bij te slapen. Gister ging ik op m'n slippers en in m'n sportbroekje heen en eindigde ik geheel onverwachts dansend op m'n blote voeten in de kroeg. Een hele gezellige, uit de hand gelopen avond. Een avonde die er voor zorgde dat ik pas om vier uur thuis was.

Vanmorgen werd ik om 12 uur wakker. Na een douche ben ik om kwart over 1 maar eens wat gaan doen. Ik heb de slippers weer aangetrokken en ben een rondje gaan lopen. Om half 12 was het eerst tijd om te ontbijten, een heerlijke tomatensoep met een verse apple juice er bij.

Vervolgens ben ik door George Town gaan lopen. Een erg leuk plekje met heel veel street art. De meeste street art staat in het teken van fietsen. Ik weet niet waarom, maar fietsen worden hier overal verhuurd. Dit is de eerste plek in Azië waar meer fietsen dan scooters rijden. De fietsen zijn meestal bemand door Chinezen.

Na een mooi rondje te hebben gelopen in de warme zon, was ik om drie uur terug. Toen ik even op bed ging liggen was ik hier niet meer weg te slaan. Het moment dat de energie op was, was dan eindelijk hier. Ik heb heerlijk uitgerust en ben er om half 10 pas weer uit gegaan. Het werd wel eens tijd om wat te eten.

Ik heb heerlijk gegeten op dezelfde plek als ik ontbeten/geluncht had. Van een goede maaltijd en een cola kreeg ik gelukkig weer wat energie. Genoeg energie om samen met Andrew voetbal te gaan kijken. Om 12 uur zaten we bij een bar en keken we naar Hongarije - Portugal. Na een kwartiertje kwam er een Hongaarse man bij ons zitten, dit maakte de super leuke wedstrijd nóg leuker.

Vanwege het matige beeld en een wedstrijd zonder commentaar, zijn we in de rust naar een anders bar gegaan. De Hongaarse man had een scooter waar we met z'n drieën op gingen zitten. We werden door iedereen lachend aangekeken, drie grote gasten op een scooter. Bij de nieuwe bar was alles nog beter. Het beeld was beter, we hadden commentaar en de wedstrijd werd ook nog eens beter. Na een heerlijke avond kwam ik om kwart over twee weer terug in het hostel. Tijd om weer een aantal uurtjes te slapen.