Dag 120. Monkey Beach

23 juni 2016 - George Town, Maleisië

Vanmorgen ging om 9 uur de wekker. Om half tien zat ik aan het ontbijt. Een prima verzorgd ontbijt met eieren en toast. Het ontbijt zat bij de overnachtingen in. Na een lekker ontbijtje ging ik samen met Ben en Andrew naar een nationaal park. Om kwart over tien gingen we op pad en na een busreisje kwamen we iets voor twaalven bij het park aan.

We besloten om eerst een wandeling door het bos te maken om vervolgens met de boot verder te gaan. We gingen met z'n drieën heen, maar brachten de dag met z'n negenen door. In de bus zaten we naast twee Engelsen die hetzelfde idee hadden. Toen we onze boot geboekt hadden kwamen er nog twee Engelsen aanlopen die ons idee ook goed vonden. Toen we weg zouden gaan hoorde ik twee jongens Nederlands praten, ik ging er snel naar toe en zorgde ervoor dat ik niet met vijf Engelsen en een Amerikaan op pad ging.

De wandeling begon meteen goed met verschillende aapjes. De twee Nederlanders waren ook grote voetbalfans, heerlijk om weer even knap over voetbal te praten in m'n eigen taaltje. Het was erg gezellig met de Utrechters. Na ruim anderhalf uur lopen kwamen we bij onze bestemming aan, turtle beach. Een heerlijk rustig plekje waar we de enige negen personen waren. Ondanks dat er geen schildpad te zien was, was het een fijn plekje om twintig minuten rond te hangen.

Hierna werden we met de boot opgehaald en werden we naar Monkey beach gebracht. Het was ongeveer twintig minuten varen voor we op een fantastische plek waren. Een plek waar weer er behalve ons misschien 8 andere toeriste waren. Een plek met palmbomen, aapjes, hangmatten, schommels en strand. Een heerlijk plekje met een hele relaxte sfeer, ik vond deze plek geweldig. Dat er net zoveel locale als toeristen waren maakte alles nog mooier.

Na ruim twee uur genoten te hebben van deze hele mooie plek, werden we weer door een boot opgehaald. Na weer met de bus terug te zijn gegaan, kwamen we om zes uur terug in het hostel. Na een douche gingen we om half 8 eten. Hierna ben ik gaan bedenken waar ik morgen heen wilde gaan. Ik heb besloten om lekker tot rust te gaan komen op het eiland Langkawi.

Monkey beach was een prachtig plekje, een klein paradijs. Vandaag weer erg genoten van mooie plekjes en mooi weer. Ik ben van plan om een paar dagen te relaxen in Langkawi, ik ben benieuwd.