Dag 121. Verkeerde ferry

24 juni 2016 - George Town, Maleisië

Vanmorgen heb ik lekker uitgeslapen. Waar ik de eerste maanden van m'n reis standaard rond 9 uur (vaak nog eerder) wakker werd, kost het nu geen enkele moeite om tot half 12 te blijven liggen. Veel doen in warme landen is erg leuk, maar ook wel een beetje vermoeiend. Ik heb m'n spullen bij elkaar geraapt en heb om 12 uur uitgecheckt.

Ik heb m'n spullen in de bagage ruimte gezet en ben een ticket gaan boeken om later vandaag naar het eiland Langkawi te gaan. Bij het hotel waar ze de tickets verkochten scheen ik een paspoort nodig te hebben. Gelukkig was het hotel vlak bij m'n hostel en kon ik snel even heen en weer lopen.

Na het boeken van m'n ticket was het tijd voor een brunch. Toen ik weer terug in het hostel was ging ik m'n hostel voor aankomende nachten boeken. Het hostel waar ik graag heen wilde was voor vandaag helaas al vol geboekt. Ik boekte voor morgen en overmorgen en belde vervolgens of ik er vandaag al terecht kon. Waar online stond dat het vannacht al vol zat, bleken ze na een belletje nog een plekje voor me vrij te hebben.

Na het boeken van een hostel was het tijd om naar de ferry te gaan. Na een kwartier lopen was ik ruim op tijd bij de ferry. Na even gevraagd te hebben of het de goede was, ging ik alvast de ferry op. De boot zou om twee uur gaan varen, maar startte om half 2 al de motor. Toen ik nogmaals vroeg of dit de ferry naar Langkawi was, werd er weer ja geknikt. Het scheen dat we eerst naar de overkant moesten.

Na een kwartiertje kwamen we aan de overkant aan. Hier liet ik m'n ticket zien en scheen ik met de bus naar een andere ferry te moeten om vanaf daar naar Langkawi te gaan. Ik had al door dat er niks van klopte. De domme Maleisiërs hadden me de verkeerde ferry toegewezen. De laatste ferry van twee uur ging ik niet meer halen. Ik pakte om half 3 weer de ferry terug naar George Town.

Behalve dat het vandaag niet meer ging lukken om naar het eiland te gaan, was ook m'n geld en m'n hele dag weg. Terug in George Town ben ik weer naar het hotel gegaan om een nieuw ticket te kopen. Hun verkochten de tickets alleen, dus konden er niks aan doen dat ik de verkeerde ferry op werd gestuurd. Geen geld terug, wel extra geld kwijt. Morgen ga ik het om half acht in de morgen opnieuw proberen.

Om half vier lag ik weer op dezelfde kamer van hetzelfde hostel. Ze hadden gelukkig nog een plekje vrij en waren blij me weer te zien. Ik was onwijs bezweet van het rondlopen in de warme zon met een zware backpack op m'n rug. Gelukkig hebben ze hier prima douches waar ik lekker even van genoten heb.

Om zes uur ben ik gaan eten. Voor de eerste keer in vier maanden tijd, had ik een maaltijd die ik echt vies vond. Na een paar hapjes te hebben gegeten heb ik afgerekend en ben ik bij de buurman nog wat lekkers gaan eten. Terug in het hostel ben ik vroeg m'n bed in gedoken. Morgen gaat om half 9 de ferry, deze wil ik niet missen!