Dag 122. Een waterval voor mij alleen

25 juni 2016 - Langkawi, Maleisië

Vanmorgen ging om kwart voor 7 de wekker. Na een ontbijtje heb ik uitgecheckt en ben ik naar de ferry gelopen. Ruim op tijd zodat ik hem niet nog eens zou missen. Ik zat om 8 uur op de boot die om half 9 vertrok. Ik had geluk dat er een plaatsje helemaal voor aan de boot leeg bleef. Ik ben hier gaan zitten en genoot van de beenruimte. Ik heb lekker m'n oogjes gesloten en een klein dutje gedaan.

Na een bootreisje van drie uur kwam ik om half 12 op het eiland Langkawi aan. Ik had ondertussen aardige trek. Toen ik de aankomst/vertrekhal van de ferry uit liep, liep ik recht tegen de KFC aan. Toevallig had ik wel trek in wat kip en heb ik hier heerlijk zitten lunchen.

Na de lunch ben ik met de taxi naar het hostel gebracht. Om half 1 kwam ik in het hostel aan waar ik met op en armen werd ontvangen. De bedden zijn met een schot afgesloten waardoor het lijkt alsof je een eenpersoons kamer hebt, er is een zwembad, het bier is nog nergens zo goedkoop geweest en de EK wedstrijden worden live uitgezonden. Ik heb meteen nog een derde nacht bijgeboekt.

Ik heb een scooter gehuurd en ben lekker rond gaan toeren. Ik ben naar een waterval gereden. Na heel wat trappen opgelopen te zijn kwam ik bij een waterval waar het zoeken was naar water. Het is blijkbaar al een tijdje erg droog waardoor er weinig water naar beneden komt. Normaal zou dit erg balen zijn van een bezoekje aan een waterval.

Toch heb ik onwijs genoten. Ik was helemaal alleen in een erg rustgevende omgeving. Ik ben lekker in het water dat er was gaan liggen en heb genoten van de rust. Behalve dat ik er was, waren er ook nog een aantal aapjes. Deze waren onder aan de waterval lekker aan het zwemmen en spelen. Toen ik even ging kijken werd ik met grof geschreeuw en dreigende stappen weggejaagd. Ik schreeuwde even terug en ben maar weer een stukje naar boven gelopen.

De vlinders kwamen rustig op me zitten en ik was samen met wat apen bij een waterval, ik voelde me net Tarzan. Na een tijdje relaxen ben ik nog een stuk omhoog gelopen. Na een zware wandeling had ik boven een prachtig uitzicht. Na ook hier een tijdje van genoten te hebben ben ik weer naar beneden gegaan.

Na een cola gedronken te hebben met aapjes om me heen, ben ik weer op de scooter gestapt. Op de weg terug naar het hostel genoot ik van de mooie omgeving en ben ik een paar keer even gestopt. Om kwart over vier was ik terug bij het zwembad en ben ik hier lekker gaan chillen. Samen met twee Nederlanders, moeder en dochter die twee weekjes op vakantie waren.

Na een douche vond ik het om half 8 wel eens tijd geworden om te gaan eten. Naast het hostel zat een restaurant. Ik had geen zin om ver te lopen of rijden, dus koos ik voor deze makkelijke optie. Deze optie pakte prima uit. Heerlijk gegeten in het Indische restaurant die later vol stroomde met twee touringcars met Indiërs.

Om 9 uur was het tijd voor een biertje een een potje voetbal. Na een wedstrijd met verlenging en pingels was ik zo wijs om te gaan slapen. Prima dagje weer.