Dag 123. Island hopping

26 juni 2016 - Langkawi, Maleisië

Vanmorgen ging om kwart over 8 de wekker. Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een plek om te ontbijten. Ik kon niks vinden en achteraf bleek het dat ik de verkeerde kant op was gelopen. Gelukkig hebben ze in het hostel een automaat waar ik wat koekjes uit kon halen.

Na me om 9 uur te hebben aangemeld voor de island hopping, werden we om half 10 opgehaald. "We" waren twee Australiërs, een Nederlandse, een Engelse, een Hongaar en ik. We werden met een busje naar de zee gereden en vaarde er om kwart voor tien vandoor.

Met een motor van 200 pk zat het tempo er lekker in. Om tien uur kwamen we bij het Dayang bunting marble geoforest park aan. Dit is the biggest fresh water lake stond er op een bord. Het was een mooi meertje tussen de bergen in. We hadden een uur de tijd, maar er was niet heel veel te beleven. Er was een pad dat afgesloten was, we ontweken de afzetting en gingen op zoek naar een rede dat het gesloten was. Na een tijdje werd het vrij duidelijk, het pad was ingestort.

Vervolgens gingen we weer een stukje varen. Na een paar minuten kwamen we op een plek vol met zeearenden. Er werd eten in het water gegooid dat ze er maar al te graag uitpakten, een prachtig gezicht. De laatste stop was een strand. Ook hier hadden we weer een uur de tijd. Hier hebben we lekker even gezwommen en gechillt.

Om kwart voor 1 kwamen we weer terug bij het hostel. We hebben ons even omgekleed en zijn vervolgens een hapje gaan eten. Na het eten regende het nog al hard. Aangezien het bier hier erg goedkoop is omdat er op het eiland geen belasting voor betaald moet worden, hebben we hier maar even van genoten. Om kwart voor drie waren we weer bij het hostel. Hier heb ik gedoucht en ben ik even een dutje gaan doen. Een goed plan aangezien ik in de avond weer een paar voetbal wedstrijden wilde zien.

Om 8 uur ben ik een hapje gaan eten. Terug in het hostel al ben ik voor de tv gaan zitten om een avondje voetbal te kijken. De eerste wedstrijd zit er al op, ik ben benieuwd hoe lang ik wakker kan blijven..