Dag 124. Skycab

27 juni 2016 - Langkawi, Maleisië

Gisteravond ben ik in de rust van Duitsland wijs gaan slapen, de wedstrijd was niet meer spannend. Om 1 uur kroop ik m'n bedje in en had ik de wekker op 8 uur gezet. Op dit tijdstip was de finale van de Copa Amerika tussen Chili en Argentinië. Toen ik wakker werd besloot ik toch maar om lekker door te slapen. Geen verkeerde keus, de wedstrijd werd helemaal niet uitgezonden.

Toen ik weer wakker werd ben ik naar een andere kamer verhuist. Ik had oorspronkelijk twee nachten geboekt, maar kwam er bij aankomst al snel achter dat ik deze plek heel erg fijn vind. De dorm kamers waren vol. Nu lig ik op een privé kamer, ook wel eens lekker.

Om 10 uur ben ik samen met m'n vrienden uit India en Hongarije gaan ontbijten. De Indische jongen werkt en woont sinds een tijdje in Singnapore en was voor het eerst in z'n leven op vakantie, een weekje op Langkawi. Toen ik over mijn reis vertelde viel z'n mond wagenwijd open en vertelde hij dat z'n aller grootste en onwerkelijke droom is. Weer even een momentje van besef hoe bijzonder deze reis ook wel niet is.

Ik had vandaag weer een scooter gehuurd en reed er om kwart over 11 samen met de jongens en een Engels meisje vandoor. We gingen naar het hoogste punt van het eiland. Na een half uurtje scooteren kwamen we bij de Skycab aan. Hier kochten we de goedkoopste tickets en liepen we door de beveiligingspoortjes heen.

We gingen eerst in een zaal van 360 graden. We zaten op een platform en om ons heen was er een groot "bioscoopscherm". Na een korte introductie werd er op het scherm een achtbaan geprojecteerd. De stoelen bewogen mee en het leek net alsof we echt in een achtbaan zaten, heel vet!

Vervolgens gingen we met de kabelbaan omhoog. Boven aangekomen hadden we een prachtig uitzicht. Het was niet zo zonnig, maar het was even goed onwijs mooi. Na een hele tijd boven van het uitzicht te hebben genoten gingen we weer terug naar het hostel. We waren om twee uur terug, tijd om wat te gaan eten.

We pakte de scooter en kwamen al heel snel een Turks restaurant tegen. Toen ik hier een dönner kebab kon bestellen kon ik m'n geluk niet op. Een biertje er bij en de maaltijd was compleet. Na de lunch zijn we naar het strand gegaan en hebben we lekker gerelaxed.

Na een middagje strand hebben we wat streetfood gegeten en zijn we een rondje gaan rijden. Na een tijdje zijn we naar een ander strand gegaan, vlak bij het hostel. Hier hebben we genoten van een mooie zonsondergang. Terug bij het hostel was tijd voor een douche en vervolgens heb ik lekker uitgerust.

Na een leuke dag is het nu weer tijd voor een lekker potje voetbal, Italië tegen Spanje.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade