Dag 125. Spelletjes koning

28 juni 2016 - Langkawi, Maleisië

Vanmorgen werd ik om half 12 wakker. Ik had m'n kleren en handdoek gister buiten opgehangen om te drogen en was ze vergeten van de lijn te halen. Het was deze nacht toevalligerwijs de eerste nacht dat het geregend had. Al m'n spullen waren doorweekt. Om 12 uur ben ik gaan ontbijten. Toen ik bij het restaurant aankwam, waren m'n Indische en Hongaarse vrienden er toevallig ook.

Eigenlijk zou ik vandaag al vertrekken, maar toen ik gister de bus naar de Cameron Highlands wilde boeken zat die al vol. Ik had de bus voor morgen geboekt en heb terug bij het hostel m'n taxi, ferry en hostel ook geregeld. Het openbaar vervoer is erg goed geregeld in Maleisië. De afstanden zijn groot, maar alles is makkelijk te regelen.

Het was vandaag qua weer een saaie dag. Erg bewolkt en redelijk benauwd. Om kwart voor drie zijn we even wat gaan eten. Vervolgens zijn we naar het strand doorgelopen. Dit bleek geen geweldig idee te zijn, de golven waren hoog en het weer was matig. Na eventjes te hebben gelegen gingen we weer terug naar het hostel, hier kwamen we om kwart voor vijf weer aan.

Na even gedoucht te hebben was het tijd voor een spelletje. Ik ben samen met m'n Indische vriend (met een onmogelijke naam) adders en ladders gaan spelen. Toen ik gewonnen had was het tijd voor een ander spelletje. Het volgende spel werd scrabble, een goede oefening om Engels te leren. Ook dit spel wist ik met ruime cijfers te winnen.

Na een paar uurtjes spelen was het tijd geworden om m'n overwinningen te vieren en wat te gaan eten. Nog even gezellig met z'n drietjes aangezeten. Na het eten was het tijd om gedag te zeggen. Vrienden maken gaat makkelijk, gedag zeggen is soms wat moeilijker. Een paar prima dagen gehad met deze top gasten!