Dag 129. Buiten bioscoop

2 juli 2016 - Pulau Perhentian, Maleisië

Vanmorgen ben ik na een heerlijk nachtje slapen om 10 voor 11 uitgebreid gaan ontbijten. Ik ging vandaag lekker niksen en tot rust komen, daar is dit eiland (behalve dat je er goed kan duiken en snorkelen) voor bedoeld. Na het ontbijt pakte ik m'n spullen en ging ik naar de andere kant van het eiland.

Op het strand heb ik een matje uitgerold en ben ik onder een parasol gaan liggen. Toen ik het water inging kwam ik een Canadese jongen tegen die in de Cameron Highlands in hetzelfde hostel als ik zat. Hij was samen met een Nederlandse jongen. Na een tijdje relaxen in het water zijn we om twee uur naar de andere kant van het eiland gelopen om daar te lunchen, hier was het een stuk goedkoper.

Na het eten heb ik een busticket terug naar Kuala Lumpur geboekt. Ik wilde eigenlijk de 5e vertrekken, maar vanwege het suikerfeest is dit niet mogelijk. Ik heb een ticket voor de 4e geboekt. De Canadese en Nederlandse jongen hebben dezelfde bus, en toen ik m'n Duitse vriend Martin sprak bleek het dat hij ook in dezelfde bus zit.

De rest van de middag heb ik weer in het water en onder de parasol doorgebracht. Om vijf uur was ik terug in het hostel en ben ik gaan douchen. Toen ik naar buiten ging lagen er een hoop jonge poesjes bij het hostel. Na een paar meter verder te hebben gelopen, kwam ik een grote lizard tegen. Een man zei dat er vanwege de lizard geen katjes zijn hier, ik ben benieuwd hoe lang de beestjes nog bij m'n hostel zitten.

Ik ben samen met de Nederlandse jongen Steven gaan eten. Het was erg gezellig en we hebben een tijd samen zitten praten. De Amsterdamse Steven heeft z'n baan bij Schiphol opgezegd en is van plan na een paar korte reizen van een maand, nu een paar jaar te gaan reizen. Het klikte erg goed en we hebben voor morgen dezelfde snorkeltrip geboekt.

Hierna ben ik naar de bar van m'n hostel gegaan. Deze heeft een binnen en buiten gedeelte. Buiten wordt elke dag om half 8 een film gedraaid. Ik heb hier lekker gezeten en genoten van een hele goede boks film. Hierna ging de muziek aan met op het scherm de bijbehorende videoclips. Met liedjes als YMCA en Pretty women, zat ik op de ideale plek om m'n blog te schrijven.