Dag 13. Bestemming bereikt

8 maart 2016 - Bayswater North, Australië

Gisteravond onszelf toch niet kunnen beheersen, even het dorpje ingegaan op zoek naar een café. Een geluk bij een ongeluk, er was bar weinig te beleven. Het kroegje "The old pub" was alleen nog open. Even een klein biertje gedronken en weer terug naar huis. Rond 10 uur naar bed om vandaag weer fris en fruitig voor de dag te komen.

Heerlijk om weer gebruik te kunnen maken van een douche. Twee douches bij de mannen en twee bij de vrouwen. Toen ik de douche uit kwam bij de vrouwen werd ik enigszins raar aangekeken, maar wel weer lekker opgefrist!

De geur in de camper is ondertussen niet meer te harden. 4 jongens die er dag en nacht in leven leverd geen fijne geur op. Maar we moeten er nog 3 weken in leven, we raken er vanzelf wel aan gewend. We hebben weinig keus.

Verder voelen we ons prima thuis in de camper. Het omtoveren van slaapplek tot voertuig gaat met de dag sneller. Het slapen gaat met de nacht beter en het rijden gaat ook prima. Het links rijden is snel automatisme geworden, alleen wanneer er geknipperd moet worden gaat de ruitenwisser nog wel eens aan in plaats van het knipperlicht.

Vandaag het laatste stukje van onze tocht naar Melbourne. Nog maar 260 kilometer voor we hier arriveren. In Melbourne een plekje zoeken om gratis te overnachten wordt misschien wat lastig, maar dat zien we dan wel weer. Afgelopen nacht voor de eerst keer op een legale plek gestaan, dan is het uitzicht en de omgeving toch een stuk minder mooi.

Om half 10 de camper gestart en gaan rijden. Een uur later was het tijd voor een bakkie pleur. Een raar tentje dat leek op iemands huiskamer. Wel stonden er (nep) tulpen op tafel, ik voelde me helemaal tuis.

Rond 1 uur reed Jildert een parkeerplaats op om even te lunchen. Deze grapjas vond het leuk om dit voor de MacDonalds te doen. Na een broodje jam gegeten te hebben kon ik me niet inhouden en was er een Mac chicken menu besteld voor ik het door had, erg van genoten!

Hierna doorgegaan naar het strand. Met 37(!) graden op de meter was een frisse duik meer dan welkom! Eerst even goed ingesmeerd met factor 50, waarvan we gister een liter hebben ingeslagen. Water proof stond er op de verpakking. Dit bleek niet helemaal waar te zijn, de oogjes begonnen flink te prikken toen ik kopje onder was gegaan.

Na genoten te hebben van het water was het tijd om een kampeerplek op te zoeken in de buurt van Melbourne. Een gratis plek gevonden een uur vanaf Melbourne, hier gaan we overnachten. Na deze plek gevonden te hebben was het tijd om naar Melbourne te rijden. Hier gaan we een hapje eten en vanavond bekijken of er wat te beleven valt. Aangezien we ook weer terug moeten ben ik zo verstandig om mezelf tot Bob te vernoemen.

Tenminste dat was de planning. Onderweg Sjoukje gesproken, iemand uit de groep van Australian Backpackers. Ze slaapt bij familie een half uur van Melbourne. Hier zijn we met de camper heen gereden, die we vanacht in de voortuin mogen zetten. Kennis gemaakt en een drankje gedaan om vervolgens een kwartier verderop ergens te gaan eten, een lekkere pizza bbq chicken. Hierna waarschijnlijk even ergens een drankje doen en terug naar Sjoukjes familie.

Eindelijk een keer een normale dag, ook wel eens lekker.