Dag 14. Melbourne

9 maart 2016 - Melbourne, Australië

Na een Lekker hapje te hebben gegeten was het tijd voor wat reuring. Even omgekleed in het busje om vervolgens weer terug te gaan naar het centrum. Het was vrij uitgestorven. Een leuke Irish pub gevonden om even een drankje te doen. Een pub waar live muziek werd gespeeld door een man met een gitaar. Een pub waar we het bezoekersaantal verdubbelde en een pub waar we na ons eerste biertje weg werden gestuurd omdat ze gingen sluiten. Een prima pub, maar niet voor op de dinsdagavond.

Weer terug gegaan naar de (verre) familie van Sjoukje. Erge lieve en super gastvrije mensen! Op het terras nog gezellig twee biertjes gedaan om vervolgens de camper weer op te zoeken. De camper stond voor het huis geparkeerd, midden in een woonwijk met mooie huizen. Stonden we dan met onze camper met "Kill the poor" er op.

Met een veel te warme dag was het om 1 uur nog steedes Spaans benauwd. Slapen met 28 graden in een stinkende camper is niet helemaal je van het, maar eenmaal in slaap gevallen te zijn ging dit prima.

Na een tijdje wakker te zijn was er dan eindelijk de eerste regen die we hier meemaakte. Een kort buitje, maar wel lekker verfrissend. Hier was een uur later overigens niks meer van te merken..

Vanmorgen mochten we gebruik maken van de douche. Een wereldse douche met een grote douchekop, puur genieten! Als kers op de taart werden we ook nog eens getrakteerd op een lekker ontbijtje, wat een top mensen!

Hierna even een bakje koffie gedaan met de dames in een leuk tentje 20 minuten verder op. Daarna naar de stad gereden. Vlakbij het uitgaansgebied geparkeerd tot half 1, een mooi dagje voor de boeg.

Eerst maar eens lunchen. Al snel kwamen we de Heineken summer lounge tegen, dit konden we natuurlijk niet links laten liggen. Lekker een biertje gedaan en een en pizza gegeten. Als bonus nog Champions League herhaling op tv.

Na een prima maaltijd door gelopen richting het centrum. Al snel kwamen we erachter dat dit erg ver was, maar even een
Taxi besteld. In het centrum stond Masja op ons te wachten, een meisje uit de groep van Australian Backpackers. Masja leidde ons rond door de stad, langs de bibliotheek en China Town. Onderweg nog een prima broekje en shirt voor Jesse gekocht, zodat we vanavond knap op stap kunnen.

Hierna was het tijd voor een drankje. Aan het water genoten van een frisse gin tonnic en een Australian gin. Hierna een burger gehaald en de taxi terug gepakt naar de camper. Hier omkleden en straks samen uit met Masja en haar Franse vriendin. Een mooie dag prima afsluiten met een avondje stappen.