Dag 15. Phillip Island

10 maart 2016 - Werribee South, Australië

Top geslapen na een fijne avond. M'n benen doen wel al meer pijn, aangezien ik lang niet languit kan liggen in de camper. Maar hier valt goed mee te leven!

Het blijkt dat je alle dagen goed kunt stappen, behalve dinsdag en woensdag. Na dit twee dagen met een korreltje zout te hebben genomen, kwamen we er nogmaals achter dat hier niks van gelogen was. Erg gezellig, maar erg rustig. Gelukkig maakt het met zo'n leuke groep niet uit waar je beland, het is altijd feest!

Een avondje uit geweest aan de rand van Melbourne. Na een paar drankjes in de eerste kroeg hadden we het wel weer gezien, tijd voor een mini kroegentocht. Na 2 kroegjes gehad te hebben kregen we een tip naar een wat feestelijker tentje, waar ook gedanst kon worden. In de 2 vorige kroegen waren we bijna de enige, hier was het gelukkig iets drukker. Toen Duncan eenmaal begon te dansen, was de dansvloer voor de rest leeg. Niemand kon tegen deze fabelachtige moves op!

Na een hele gezellige avond de dames naar hun hostel gereden en een slaapplek gezocht. Op een half uur van Melbourne hadden we een plek gevonden waar we legaal konden overnachten. Een prima plekje met een mooi uitzicht.

Om half elf pas wakker geworden. Met een temperatuur rond de 20 graden is slapen een stuk aangenamer. Het was flink wennen! Het had geregend en was frisjes, het vestje kon aan. Om 12 uur pas gaan rijden richting Melbourne om vervolgens naar Phillip Island te gaan. In Melbourne Masja opgehaald die het bij ons erg gezellig vind, zoals iedereen!

De eerste dag dat het geen mooi weer was. 19 graden en heel veel regen. Een prima dagje om veel in de auto te zitten en deze ook een beetje door te laten luchten.

Half 2 lekker ontbeten bij de KFC, wat wil je nog meer?!

Bij Phillip Island aangekomen zaten we even in een dip. Geen weer om op het strand te zitten en geen idee wat er eigenlijk te doen was. We wisten dat de pinguïns in de avond het land op kwamen, maar voor de rest hadden we geen idee.

Na lang wikken en wegen gelukkig doorgereden en op een prachtige plek uitgekomen, een mooi uitzicht waar fanatiek gesurft werd. Hierna nog een stukje doorgereden. Tot onze verbazing waren er overal kangoeroes te zien, je wist niet waar je moest kijken. Heel vet!

Ondanks dat de benzine bijna op was toch nog even een stukje of road gereden. Geen seconde spijt van gehad, een adembenemend uitzicht! Weer een paar top beslissingen zonder er echt over na te denken.

Na een paar kilometer omgekeerd en richting het dichtstbijzijnde tankstation gereden. Dit was een tankstation en winkel in één. Broodjes, ei en spek gekocht die we buiten in een mooi overdekt hutje konden bereiden en opeten. Heerlijk gegeten, het leek wel Nederland met het slechte weer en het kamperen.

Half 8 was het eindelijk tijd voor de pinguïns. Tenminste dat was de planning. Aangekomen bij de pinguïns bleek het een hele grote toeristische attractie te zijn waar 25 dollar voor betaald moest worden. Honderden auto's stonden er geparkeerd, niks voor ons dit. Leuk en aardig die pinguïns, maar wij zijn meer van het echte wildlife. Pinguïns in het wild komt ooit nog wel een andere keer.

Maar weer terug gereden naar Melbourne om Masja terug te brengen en nog een keer een avondje uit te gaan voordat we morgen Melbourne weer verlaten. Morgen aan de Great Ocean Road beginnen. Het schijnt weer mooi weer te worden, zin in!

1. Seke haijma:
    10 maart 2016
    Hoi Jacco,

Wat kan jij mooie reisverslagen schrijven. Ik geniet ontzettend met jullie mee door jou manier van vertellen en wat jullie beleven. Heel veel plezier met elkaar en de groetjes aan iedereen.

Seke
  2. Linda:
    10 maart 2016
    En zelfs bij minder mooi weer ziet het er fantastisch uit!! Weer een leuk verhaal broertje!