Dag 16. Dagje strand

11 maart 2016 - Torquay, Australië

3 keer is scheepsrecht! Na 2 rustige, maar hele gezellige avonden, was het afgelopen avond alles behalve rustig.

Eerst leek het uit te lopen op een groot fiasco. Na even op een parkeerplaats te hebben omgekleed, uitgerust en wat gedronken te hebben, eerst Maja naar haar hostel gebracht. Na deze goede daad te hebben verricht om half 1 de auto ergens kunnen parkeren. Een straat naast de straat waar we uitgingen. Prima plekje dachten we. Helaas bleek de uitgaans straat super lang waardoor we nog een groot stuk moesten lopen.

En de stad kwamen we een hoop dronken lui tegen, maar zagen we weinig volle kroegen. Na een stuk lopen ergens naar binnen gedaan om een drankje te doen, hier waren in totaal nog geen 10 mensen. Alles leek rustig, we hadden er weinig vertrouwen in. Even gevraagd waar het feest was en daar snel heen gegaan.

Na goed zoeken kwamen we gelukkig op de goede plek. Dit zag er allemaal een stuk professioneler uit. Bij de ingang werden de identiteitsbewijzen gescand en werd er een foto van je gemaakt. Eenmaal binnen heb ik m'n ogen uitgekeken. Een tent vol gekke alternatievelingen. Mensen met rode glitter bretels en oranje hoeden en mensen in regenjassen, van alles wat. Het leek wel de Gayparade!

Al snel werd duidelijk dat het één groot drugsfestijn was, iedereen was onder invloed. Op elke hoek van de dansvloer kon je aan drugs komen. De wc lag vol met lege zakjes en op de dansvloer werd gevraagd om een slokje van je drinken om even een pilletje weg te werken.

We wisten niet waar we beland waren, maar de sfeer was goed. Iedereen deed zijn eigen ding en iedereen was je beste vriend. Wij als nuchtere Hollanders wisten niet wat we meemaakte en danste maar gewoon lekker gek mee. Genieten van het gedrag van anderen, heel episch. De tijd vloog (ondanks ik erg moe was) en om kwart voor 6 vond ik het wel weer eens leuk om te gaan. Gelukkig was ik de BOB en besliste ik de eindtijd.

Na een tussenstop bij de MacDonalds en een tijdje zoeken naar de camper was het al bijna weer licht voordat we wegreden. Via de app een kampeerplek op 5 kilometer gevonden. Hier eenmaal aangekomen te zijn bleek het gewoon een woonwijk te zijn. Hierna nog ruim een half uur moeten rijden om op dezelfde plek als de nacht ervoor te gaan staan.

Om kwart over 7 aangekomen. De jongens sliepen allemaal en buiten was het alweer licht. De camper snel omgetoverd in een slaapplek en om half 8 de oogjes eindelijk kunnen sluiten. Een geniale avond op een bizarre plek. Kon me geen betere plek verzinnen om nuchter uit te gaan. M'n dansmoves vielen niet op tussen de mensjes die helemaal in hun eigen wereld zaten en ik kon uren naar alle gekkies blijven kijken.

Slapen was helaas geen succes. Ondanks erg moe te zijn werd ik na anderhalf uur slaap alweer wakker. Hierna nog proberen verder te slapen, maar dit lukte niet. Dit zijn van die momenten dat je je eigen bedje mist.

Om 12 uur de rest wakker gemaakt. Met een bus vol brakke koppies om half 1 richting de Great Ocean Road gereden.

Na een uur rijden eerst maar eens wat boodschappen gedaan voor vandaag. Na een prima ontbijt op zoek naar een strand met douche. Van half 3 tot half 6 lekker op het strand vertoefd. Met 30 graden en een zonnetje was dit prima vol te houden. Het strand sliep vele malen beter de de camper. Er was maar 1 douche en die was ijskoud.

Na een lekker rustig dagje op naar een slaapplek. Via de app een plek gevonden met warme douches en stroom om de mobieltjes op te laden. De 20 dollar hiervoor namen we voor lief. Na heel lang zoeken kwamen we uit bij het huis van de eigenaar. Toen we vroegen waar de camping was vertelde deze grapjas dat het 60 dollar kostte, dan maar weer op zoek naar een gratis overnachtingsplek.

Deze plek was weer een eind richting Melbourne. Dit namen we voor lief, morgen beginnen we de Great Ocean Road gewoon weer opnieuw. Om half 8 eindelijk aangekomen. Een prima plek, achter een tankstation en de MacDonalds. En warme douches in het tankstation, niks mis mee.

De verleiding van de MacDonalds kunnen weerstaan en lekker onze eigen burgers gebakken. Nog even rustig zitten en dan vroeg de oogjes sluiten om morgen uitgerust en wel echt aan de Great Ocean Road te kunnen beginnen.

1. Koos:
    11 maart 2016
    vroeg me al af waar al die Russische sporters nu waren...
  2. Jolanda:
    11 maart 2016
    Hoi avonturier
    Heel leuk om je te volgen op je reis. Prachtige kiekjes. Alleen die spin vind ik wel errrruggg groot.
    Je schrijft op een manier wat lekker leest.
    Dus ga er vooral mee door Jacco.
    Groetjes van ons.
    Piet en Jolanda