Dag 17. The Great Ocean Road. Deel 1

12 maart 2016 - Apollo Bay, Australië

Gisteravond na het eten gedoucht en meteen gaan slapen. We hadden wel wat uurtjes in te halen! Om kwart over 10 gaan slapen en om half 9 pas wakker geworden, top nacht! Tussendoor wel een tijd wakker gelegen doordat de vliegjes het leuk vonden om me lek te prikken, nog nooit zoveel jeuk gehad. Even wat muggenmelk erop en daarna gelukkig weer in slaap gevallen.

De rest hield het slapen nog wat langer vol, maar om 10 uur was iedereen wakker. Om en om douchen, aangezien er maar 1 douche was. Wel een prima douche gelukkig. Na een klein ontbijtje, een schoonmaakbeurt in de camper en het vullen van de waterflessen, om kwart voor 12 weer gaan rijden.

Het plan was toen we de camper gingen huren om via Melbourne en Adelaide de camper weer terug te brengen in Melbourne. Achteraf gezien niet zo'n top idee, aangezien we na ruim een week Melbourne al gepasseerd zijn. De camperverhuur eergister al gebeld om te vragen of we de camper terug kunnen brengen in Perth in plaats van Melbourne.

Eergister werd gemeld dat ze er nog over terug zouden bellen en dat er wel kosten aan vast zouden zitten. Er was nog niet terug gebeld, dus vandaag zelf maar weer even een telefoontje gepleegd. Dit keer kregen we iemand anders aan de lijn die ons een stuk beter hielp. We mogen de camper in Perth terug brengen en er zitten geen extra kosten aan, we konden de dag niet beter beginnen!

Een dag met totaal ander weer als gister. Na een dagje van 30 graden met volop zon, was het vandaag 20 graden, bewolkt met af en toe een klein buitje. Evengoed een hele mooie omgeving, maar een zonnetje had het helemaal afgemaakt.

Gister in Torquay en Anglesea geweest. Vandaag via deze twee plaatsten de Great Ocean Road vervolgt. Hoe verder je komt, hoe meer er te zien valt en hoe mooier het wordt

De eerste stop was in Aireys Inlet. Hier staat een vuurtoren met daarbij een mooi uitzicht. Na en zware wandeling bergopwaarts, was de beloning een mooi uitzicht. Beenspiertjes weer getraind en terug naar de auto gegaan.

Hierna weer een stuk gereden naar de volgende plek. Dit was Lorne, bekend om de stranden en haar waterval. In Lorne aangekomen eerst 10 km omhoog gereden om bij de waterval aan te komen. De omgeving was heel anders dan dat we tot nu toe hadden gezien. Het was allemaal erg groen, net een tropisch regenwoud.

Aangekomen bij de waterval stelde het niet heel veel voor. Je kon hem van een afstand bekijken, maar dan zag je niet veel meer dan een klein straaltje water. Na heel wat klim en klauter werk over rotsen, onder aan de waterval terecht gekomen. Nu was het prachtig en zeker de moeite waard!

Weer genoeg beweging gehad voor vandaag. De weg vervolgt over de Great Ocean Road. Een prachtige weg langs de kust vol mooie stranden. Onderweg nog een heel raar verschijnsel tegen gekomen. Een plek vol met opgestapelde stenen, erg bijzonder.

Na een lange rit langs de mooie kust aangekomen in een dorpje waar we konden tanken en boodschappen hebben gedaan. Via de app een slaapplek opgezocht om hier vervolgens naar toe te gaan.

Onderweg een weg via een national park tegengekomen. De Great Ocean Road afgegaan en deze weg toch maar even meegepikt in plaats van ons te richten op de slaapplek. Een prachtige weg met een gigantisch groene omgeving. Nogmaals het idee gekregen door een tropisch regenwoud te rijden, alleen nu 21 kilometer lang over een slechte weg.

Nadat we het park achter ons hebben gelaten waren we wel in de middle of nowear beland. Het was 39 kilometer naar het dorpje waar waren wezen tanken en de boodschappen hadden gedaan. Verder was er weinig in de buurt, dus hier maar heen gereden om een slaapplek te zoeken.

Na een paar dagen legaal kamperen was het wel weer tijd voor een mooie illegale plek. Aan de rand van het dorpje de parkeerplaats opgereden waar de vissers hun bootje in het water laden. Weer een prachtige plek aan het water weten te bemachtigen.

7 uur aangekomen en na het klaarmaken van de slaapplekken om half 8 weer lekker aan het avondeten. Dit keer niet broodjes hamburger, maar ook gebakken aardappelen. Groentes zijn helaas te duur.

Aangezien het zaterdag is, zo maar even in het dorpje in om een biertje te doen. Morgen vervolgen weg de weg van de Great Ocean Road.