Dag 18. The Great Ocean Road. Deel 2

13 maart 2016 - Bolwarra, Australië

Na een prima avond weer wakker geworden op een hele mooie plek! De ene kant een golfbaan, de andere kant de zee. Niemand die last van ons heeft en veel mooier dan de legale plekjes. Het was weer erg frisjes vandaag, de sweater kon weer aan. Wel een droge dag gelukkig!

Gisteravond na het eten het dorpje ingelopen. Een aantal leuke kroegjes met goede live muziek. Na een flinke wandeling een gezellig kroegje binnengelopen met een fantastische muzikant. Een goede zanger die daarbij gitaar en mondharmonica tegelijkertijd speelde. Één biertje gedaan en toen weer wijs naar huis gegaan. Nog even contact gehad met het thuisfront en om 11 uur gaan slapen.

Vanmorgen om 11 uur weer gaan rijden om de Great Ocean Road te vervolgen. Al snel kwamen we het nationale park Cape Otway tegen. Hier ingereden en weer genoten van een prachtige groene omgeving. Na ondertussen al vele kangoeroes te hebben gezien hebben we hier onze eerste wilde koala's gespot. Slapende beestjes hoog in de boom, een mooi gezicht.

3 kwartier later kwamen we aan bij het
Cape Otway lightstation, hier liep het dood. Geen behoefte om entree te betalen en een waneling te maken, dus maar weer teruggereden.

Op de weg terug een zijweg ingegaan naar het strand. Na 6 kilometer of road een heerlijke lunch genuttigd op een picknickbankje. Behalve een hamburger met ei, ook allemaal een kwart van een 6 kilo zware watermeloen gegeten. Weer genoeg vitamines voor vandaag.

Nog even op het strand gekeken en doorgereden over de prachtige Great Ocean Road. Om half 3 bij het mooiste plekje van deze weg gekomen, de 12 Apostles. Een parkeerplaats vol toeristen, nog niet eerder zo'n grote toeristische attractie gezien.

Bij de 12 Apostles hadden we twee plekken die we konden bezoeken. Uitzicht op het strand was 2,2 kilometer lopen en het andere uitzicht van bovenaf 1 kilometer. Ondanks het aantal kilometers toch voor de strand plek gekozen. Na een goede wandeling beneden bij de snelweg aangekomen waar we eerder al langs gereden waren, hier kon je blijkbaar ook de auto neerzetten en het strand op lopen.

Dit namen we voor lief en eenmaal op het strand hebben we erg genoten van het uitzicht. Een zee met hoge golven en twee grote rotsen in het water, erg mooi!

Na een tijdje rondkijken maar weer terug gelopen. Eenmaal weer teruggekomen na de wandeling er toch maar voor gekozen om het andere pad ook nog even te bewandelen. Geen moment spijt van gehad! Hier hadden we een fenomenaal uitzicht op een andere kant, weer heel erg mooi!

Een tijdje staan kijken en genieten van de mooiste plek van de Great Ocean Road, een erg geslaagde tweedaagse trip! Vervolgens doorgereden om een slaapplek op te gaan zoeken. Toevallig nog de Bay of Martyrs tegen gekomen, ook dit was een prachtig uitzicht.

Hierna de Great Ocean Road afgereden en in een dorp getankt en boodschappen gedaan. Verre weg de beste boodschappen tot nu toe! Een zacht hoofdkussen gekocht om wat comfortabeler te kunnen slapen en een hele hoop korting gepakt op onze dagelijkse boodschaplen. Door prima aankopen mochten we onszelf wel weer eens een keertje trakteren op een kratje bier. Aangezien we gister voor één biertje de man ook een hele krat hadden kunnen halen, was ook dit een hele goede aankoop.

Via de app een slaapplek gevonden op 11 kilometer van Portland. Aangekomen bij deze plek had onze navigateur over het hoofd gezien dat deze plek alleen voor wandelaars was. Maar weer terug naar Portland gereden en hier een mooi plekje gezocht. Parkeerplekken aan zee doen het altijd goed. Om 8 uur aangekomen en de camper weer slaap klaar gemaakt en gaan koken. Vandaag worstjes en noodles onder het genot van een ijskoud biertje, heel fijn!

Weer een mooie dag, net als alle dagen tot nu toe! Al ongelofelijk veel gezien en meegemaakt, boven verwachting! De sfeer is goed en dat blijft ie ook. Morgen richting Adelaide, benieuwd wat we de komende 18 dagen allemaal nog gaan beleven. Wat een top tijd!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade