Dag 19. Grampian National Park

14 maart 2016 - Drung, Australië

Gisteravond meer dan genoten van onze overheerlijke maaltijd. Buiten was het koud. De lange broek kon aan, maar uit principe dit niet gedaan. Een sweater was al erg genoeg. Lekker de handjes warmen aan een bakje noodles. Het leek Nederlands wel.

Na een paar biertjes om 11 uur lekker gaan dromen. Een hoofdkussen maakte het slapen al een stuk comfortabeler. Met een koude en harde wind buiten was een warme camper meer dan welkom.

Bij het wakker worden aan zee, naast een speeltuintje en vlakbij de bowlingbaan, hadden we even niet door dat we in Australië waren. Niemand had zin om z'n bedje uit te gaan en de kou te trotseren. Na een paar uur liggen chillen alle moed bij elkaar geraapt en in een recordtijd de slaapplekken verwijderd en ervoor gezorgd dat we er weer vandoor konden. Om 11 uur verlieten we het koude Portland (16 graden) en reden we naar de het Grampians National Park toe.

Een uur later op een plek aangekomen waar we konden douchen. Eerst genieten van een welverdiende brunch. Op deze plek was het gelukkig al iets warmer. Een goede maaltijd knap je erg van op. Onszelf getrakteerd op noodles, broodjes jam en broodjes met gekookt ei. Ruim een uur na aankomst om en om gebruik maken van de enige (koude) douche die aanwezig was. Haast kennen we niet, dit geeft een hoop rust.

Om kwart over 2 weer doorgereden en om kwart over 3 bij het Grampians National Park aangekomen. Hier was alles beter. Een geweldig mooie omgeving en een heel aangenaam temperatuurtje met een zonnetje er bij.

Het park was prachtig, hier zouden we dagen rond kunnen rijden. De navigatie ingesteld op de Mackenzie waterval, schijnbaar een erg mooie plek. Onderweg onze ogen uitgekeken en even gestopt bij een prachtig meertje.

300 meter verder kwamen we bij de afslag van de waterval. Eerst moest er weer een stuk gelopen worden. Eenmaal bij de waterval aangekomen viel dit vies tegen, er was geen water te zien. We kunnen ook niet altijd zes gooien..

Weer terug gelopen naar de auto en vervolgens een slaapplek gaan zoeken, het was ondertussen alweer kwart voor 5. Al snel kwamen we erachter dat Google maps ons naar de verkeerde plek had geleid, de Mackenzie waterval was ergens anders.

En jawel, wij hadden weer eens geluk! Onderweg naar een slaapplek stond opeens de Mackenzie falls op de borden, zonder geluk vaart niemand wel. Na een lichte twijfel gelukkig toch gaan kijken. Deze plek was het meer dan waard, ongelofelijk mooi! Het bordje "no swimming" over het hoofd gezien, broek uitgetrokken en een heerlijke verfrissende duik genomen, wat een feest!

Na weer een fijn hoogtepunt om 6 uur de weg richting een slaapplek vervolgt waar we om kwart over 7 aankwamen. Vandaag weer een plekje gevonden via de app, deze keer een hele mooie. Aan het strand en een meertje. Het dagelijkse ritueel, slaapplek maken en eten, ging weer gesmeerd. We leren het al! Voor het eten zelfs gebruik kunnen maken van een bbq, wat een top dag weer!

Elke dag kijk ik weer m'n ogen uit. Een heel erg veelzijdig land. Genieten lukt hier meer dan goed, we hebben echt een top tijd!