Dag 20. Dagje auto rijden

15 maart 2016 - Christies Beach, Australië

Na een rustige avond en een koude nacht was het vandaag een stuk fijner om uit bed te gaan! Het zonnetje scheen, de lucht was blauw en het uitzicht was fijn.

Eerst een uurtje genoten van het mooie weer om vervolgens om kwart voor 11 er vandoor te gaan. De planning was om 450 kilometer af te leggen, dit was de afstand naar Adelaide. Ik kroop achter het stuur en de rest lieten we maar weer op ons af komen.

Half 12 reden we langs een bord met "free coffee". Dit konden we natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan. Na de afslag genomen te hebben stonden er twee lieve oude vrouwtjes in een klein tentje voor ons klaar. Deze lieve vrouwtjes verrichten liever een goede daad dan dat ze achter de geraniums zitten. Genoten van de gratis koffie en bisquits. Als dank allen 2 overheerlijke, zelfgemaakte appelcakejes gekocht. De cakejes meteen maar opgegeten, een prima ontbijt. Om 5 voor 12 reden we weer door.

Om half 2 omkleden kregen we het allemaal wel erg warm. De stoffen korte broek werd vervangen door een sportbroekje en het shirt kon uit. Met een dag rijden in temperaturen van boven de 25 graden is airco je beste vriend.

Half 2 werd opeens 1 uur, we gingen zo hard dat we de terug in de tijd waren gegaan. In Adelaide is er weer een half uur extra tijdsverschil. Om half 2 gingen we even omkleden en om 5 over 1 reden we weer door.

Het rijden is wel eens mooier geweest. Eindeloze wegen en kale omgevingen. Om 14:20, of tegenwoordig 13:50, was het tijd om te tanken. Eindelijk weer een goedkoop tankstation. De prijzen wisselen hier enorm, van 1,22 dollar tot 0.99 dollar. Even twee flessen cola gehaald en weer door.

Ondanks al het rijden werd ik gelukkig geen slaaprijder. Met goede harde muziek op en een koude cola erbij werd ik eerder wakkerder dan slaperig.

Na 5,5 uur rijden en dik 400 kilometer verder kwamen we tot de conclusie dat het wel eens tijd werd in te lunchen. Om kwart voor 4 hadden we een prima parkje met toiletgebouw, bbq en speeltoestellen gevonden, dit was vlakbij Adelaide. Even wat noodles en broodjes ei naar binnen gewerkt en weer door.

Eenmaal in Adelaide aangekomen een tijdje rond gereden, eerst door de stad en daarna langs de kust. Het idee was om even bij de drukke kust weg te rijden en een parkeerplaats bij het strand net buiten de stad te vinden.

Tijdens het zoeken van een slaapplek eerst nog maar even boodschappen gedaan. Behalve 24 bakjes noodles en de dagelijkse boodschappen als fruit, brood, jam en vlees, dit keer ook allemaal verse ingrediënten in huis gehaald. Sla, tomaat, komkommer, nootjes en sladressing, ja je leest het goed! Hier maakte Jildert een prima salade van, het wordt nog eens wat met ons. Als mama dit leest zal ze trots op me zijn!

Na 9 uur, 2 liter cola, een versleten hiel van het rijden op blote voeten en bijna 500 kilometer verder, vonden we onze slaapplek aan het strand.

Eerst een romantische strandwandeling van 3 kwartier gemaakt die eindigde met de zonsondergang. Na een dagje in de auto zitten zodoende toch nog wat lichaamsbeweging gehad.

Om 9 uur eten en vervolgens lekker naar bed gegaan. Een dagje rijden kost heel wat energie, je zit niet elke dag bijna 500 kilometer achter het stuur. Aangezien de airco op slot begon te roken hebben we de ramen maar gebruikt, dit was goed te zien. Ik kan zo als trucker aan de slag, de ene arm is veel bruiner dan de andere.

6:15 uur lokale tijd is het hier morgenochtend tijd voor de Champions League, half zes staat de wekker. Het idee is om Adelaide in te rijden op zoek naar een plek waar PSV wordt uitgezonden, ik ben benieuwd..