Dag 21. Rustdag

17 maart 2016 - Normanville, Australië

Het plan was om half 6 op te staan en een plek te zoeken om PSV te kijken. Plannen is nog geen enkele keer onze sterkste kant gebleven. De planning was goed, alleen de uitvoering ontbrak. Jesse had de wekker gezet, maar was hier helaas niet wakker van geworden.

Om 8 uur werd ik wakker, op dit moment waren de laatste (officiële) minuten van de wedstrijd bezig. Toen het eenmaal op een verlenging uitliep heb ik heel het internet afgezocht naar live streams, helaas zonder resultaat. De sites vond ik wel, alleen de streams deden het niet. Misschien toch iets te traag internet.

Bijna een half uur later kwam ik op het geniale idee om te Skypen/Facetimen met iemand in Nederland die de wedstrijd aan het kijken was. Dit pakte weergaloos uit! Jesse had contact gevonden met een maat van hem, via Facetime konden we de laatste minuten van de verlenging en de pingels meepikken. Het beeld was helder en de spanning was om te snijden. Helaas geen overwinning, wel blij om nog wat van de wedstrijd mee te hebben kunnen pikken.

Door de wedstrijd waren we wel allemaal lekker op tijd wakker. Even goed ontbeten en daarna onszelf goed ingesmeerd met factor 50. Dit was wel nodig op een warme dag die we door gingen brengen op het strand.

Om 10:15 uur reden we richting het strand aan de stad. 10:45 uur kwamen we hier aan. Een mooi en gezellig strand, alleen zonder golven. Voor de gemiddelde mens geen probleem, maar voor ons surfdude Duncan geen succes. Doorgereden naar een strand buiten de stad, hopen dat daar wel golven waren om te surfen.

Om 11:30 uur bij het volgende strand aangekomen. Een strand met amper mensen en een zee zonder golven. Helaas, dit keer wat minder geluk. Het voordeel was wel dat we dichter bij Kangaroo Island waren, de plek waar we morgen heen gaan.

Op het strand lekker chillen en balletje trappen. Heerlijk een dagje niks doen en genieten van het weer.

Om 13:00 uur even lunchen bij het café tegenover het strand. Een lekkere bak patat met een koude Heineken, heerlijk! Ook even kunnen genieten van de schaduw, best fijn op een dag met 34 graden en volop zon.

Na weer een tijdje genieten op het strand om 14:15 uur weer de schaduw opgezocht en genoten van een gezonde aardbijen milkshake. Dit was tevens het moment dat Duncan liet zien al een echte backpacker te zijn. De overgebleven en onaangetaste salade van de jongen aan de tafel naast ons, was toen hij weg was een prooi voor onze Duncan.

De rest van de middag op het strand lekker geslapen. Het slapen gaat hier ondanks de temperatuur vele malen beter dan in de camper. Na 4x insmeren met factor 50 was verbranden ook onmogelijk geworden, wel een lekker bruin tintje aan deze dag overgehouden.

Om 17:45 hadden we allemaal door dat dit geen dagelijkse kost moest worden. Zo goed zijn we niet in niks doen, maar één dagje was wel even lekker. Maar gaan douchen en om 18:30 richting een slaapplek vlakbij Kangaroo Island gereden. Eerst nog even de tank volgegooid. 93.7 cent per liter, een dik record. Was het altijd maar zo goedkoop.

Om 20:00 uur aangekomen op onze overnachtingsplek. De app had ons weer eens in de steek gelaten, een enge plek bij een bedrijfje. Het stond vol auto's en in een schuurtje stonden allemaal oude lui, het werd ons iets te eng.

Maar snel 30 minuten doorgereden naar de parkeerplek waar de boot richting Kangaroo Island vertrekt. Een prima plek en het scheelt morgen weer een stukje rijden.

Half 9 waren we op deze plek, tijd om te eten en vervolgens te gaan slapen.

Achteraf hadden we beter eerst naar Kangaroo Island kunnen gaan en daarna naar Adelaide. We zijn nu van Adelaide weer een stuk terug gereden naar Kangaroo Island om vervolgens weer via Adelaide naar Perth te gaan. Voortaan maar iets beter plannen en nadenken voordat we iets doen, dit scheelt een hoop kilometers.