Dag 22. Een slecht begin van de dag, gelukkig wel een goed vervolg.

17 maart 2016 - Glenelg North, Australië

Waar op het begin alles mee zat, zat het nu enigszins tegen. Op het begin beleefde we de gekste dingen en kwamen we op de mooiste plekken, alles zonder enige planning. Vanmorgen kwamen we er weer achter dat dingen doen zonder planning of opgezochte informatie niet altijd succesvol afloopt.

Gisteravond aangekomen op de plek waar de Ferry richting Kangaroo Island vertrekt. We hadden een prima plekje op de parkeerplaats zodat we vanmorgen snel de boot op zouden kunnen gaan. Om 10 over half 10 waren we wakker en kwamen we erachter dat de boot om 10 uur vertrok. Duncan ging kaartjes halen en de rest ging de camper weer omtoveren in een vervoersmiddel.

Toen Duncan al snel weer terug kwam met het nieuws dat het 590 dollar kostte, konden we wel huilen. Wat een stelletje sukkels zijn we ook. Veel moeite gedaan en vele kilometers gereden om er te komen. Met wat geld neer leggen voor een prachtige plek hadden we geen moeite, maar 590 dollar werd ons iets te gortig.

We besefte allemaal hoe stom we bezig waren en hoe zonde dit was. Weinig plannen en wel zien waar we belanden is geen probleem, maar 2 minuten tijd spenderen om de prijs op te zoeken was een kleine moeite geweest. De vier simpele zielen zaten even in een dipje, maar gelukkig zijn we allemaal strond makkelijk en is het onze eigen schuld. Na het ontbijt reden we om half 11 maar weer richting Adelaide. Positief als we gelukkig zijn, gingen we er maar weer een mooi dagje strand van maken. Dit keer op het strand in de stad zelf.

Om 1 uur een plekje gevonden op het strand. Op de weg er naar toe zag ik een barber, het werd wel eens tijd om het baardje en de zijkanten van het haar te kortwieken. Alles op standje 1 en een na een kwartier weer fris en fruitig de barbershop uitgelopen. In vergelijking met Nederland was de barber gelukkig niet extreem duur, 20 dollar.

Het was weer heerlijk weer, 32 graden en zon. Tot half 4 lekker op het strand liggen zonnen en uitrusten. Slapen ging zoals vele nachten afgelopen nacht niet heel fijn.

Om half 4 maar eens gaan lunchen. Sinds tijden niet zo goed gegeten. 500 gram chickenwings met bbq saus voor maar 10 dollar, hier maak je me erg blij mee! Lekker twee koude colaatjes gedronken om een uur later nog even het strand op te gaan.

Ondertussen was de zon verdwenen en was het erg bewolkt, heerlijk om even wat te gaan bewegen. Eerst een potje gevolleybald, 2 tegen 2. Eerst met z'n vieren, daarna ruilde we Jesse in voor een gezellige Japanner.

Vervolgens een work-out gedaan samen met Duncan. Eerst een paar honderd meter tegen de wilde golven in gezwommen naar de pier toe. De pier opgeklommen en hier vervolgens weer vanaf gesprongen onder het toezicht van filmende Chinezen. De pier weer opgeklommen en via de hinkelbaan naar het strand gelopen. Tijdens het douchen begon het te regenen. Hard over het strand heen en weer gerent naar de handdoeken en spullen. Voor de ergste regen onder het afdak van een terras aangekomen. Een prima circuit, morgen waarschijnlijk wel spierpijn.

Het was kwart voor 6 en het regende ongelofelijk hard, weer even het gevoel gewoon in Nederland te zijn. Na een uur schuilen tussen de buien door naar de auto gelopen, hier om 7 uur aangekomen. Droge kleren aangetrokken op de parkeerplaats en boodschappen gedaan. Eerst in de auto een zakje chips gegeten en toen een overdekte plek gezocht om te eten.

Om kwart over 8 een plek gevonden om te eten. Na het eten nog even chillen en de oogjes maar weer gaan sluiten. Ondanks een valse start een heerlijke dag gehad!