Dag 23. Adelaide

18 maart 2016 - Adelaide, Australië

Na het eten rustig gaan slapen ging gister niet zo makkelijk als verwacht. We hadden een prima plek. Een mooi stekkie op een parkeerplaats midden in een woonwijk. Tijdens het eten hadden we het er over dat het wel bijzonder was dat we in twee weken tijd nog geen enkele keer te horen hadden gekregen dat we op de illegale plekken niet mochten staan. Toen we dat niet hadden afgeklopt kwam er een voorbijganger langs die ons vertelde dat wij hier niet mochten overnachten.

Dan namen wij natuurlijk serieus, maar we waren niet van plan om nog een andere plek te gaan zoeken. Tot dat om half 10 de wijkagent langs kwam, het was toch maar verstandig om deze plek te gaan verlaten. Even het eten op eten en er vandoor naar een plek 32 kilometer verder op waar we wel mochten staan.

Gelukkig zijn we ondertussen gespecialiseerd in het verbouwen van de camper, van slaapplek tot voertuig en anders om. Om 10 uur waren we gaan rijden en na een rit uit volle borst mee te hebben gezongen met alle hits van Jan Smit en als afsluiter twee hele fijne hits van Django Wagner, kwamen we om 10 over half 11 aan op de plek waar we gingen slapen.

De boel weer omtoveren en om 11 uur gaan slapen. In tegenstelling tot de jongens boven in de tent nog niet eerder zo lekker geslapen. Na twee weken op het idee gekomen om de bijrijdersstoel plat te leggen en vanaf de achterbank schuin naar voor te gaan liggen, puur beter dan in de breedte van de camper. Door de harde wind vanacht waren de jongens in de tent enkel bang dat de tent weg zou waaien, hierdoor heb ik eindelijk een keer beter geslapen dan de rest.

Vandaag gingen we een dagje Adelaide in. Kwart over 11 gaan rijden. Eerst een tijd door de stad gereden en vervolgens maar een stuk buiten de stad gereden op zoek naar een gratis parkeerplek. Om half 1 een gratis plek gevonden. Rustig richting de stad lopen met de hoop en taxi tegen te komen. Een uur verder nog steeds geen taxi tegen gekomen, dus maar even wat gaan drinken in een café.

Het was vandaag 20 graden en bewolkt. Zonder de zon erg fijn een sweater aan te hebben. Aangezien we tot laat van plan waren om in de stad te blijven dit maar gedaan. Wanneer de zon af en toe achter de wolken te voorschijn kwam, was dit wel erg zuur. Maarja, er zijn ergere dingen.

Het hele stuk naar het centrum van de stad gelopen. Even langs bank om wat te regelen voor de werkende onder ons en om kwart over 3 in de kroeg beland. In de stad zelf was behalve wat kunstwerken en veel kerkjes weinig te beleven.

Er was wel een groot evenement gaande van de universiteit, de Beerlympian. De hele universiteit van Adelaide liep rond in de stad en vulde de kroegen. Elke student moest in 20 kroegen een stempel halen, een hele gezellige boel. Na wat gegeten te hebben en nog een tijdje in de stad geslenterd te hebben in de kroeg beland waar de meeste studenten waren.

Ondertussen allang geen spijt meer van het aantrekken van een sweater, het was een erg frisse dag.

Omdat er weinig te doen was behalve het studenten gebeuren, het samen met de studenten maar op een drinken gezet.

Bij een van de studenten een shirt voor 15 dollar gekocht. Dit shirt liet me in alle kroegen gratis binnen en gaf me hier ook korting. Behalve dit zag het shirt er ook nog eens fantastisch uit, een win win situatie.

Om half vijf na een zeer gezellige dag weer bij de camper aan gekomen, tijd om een slaapplek te zoeken.