Dag 24. Op naar Perth!

19 maart 2016 - Port Augusta West, Australië

Vanacht kwart over 6 weer op dezelfde slaapplek terecht gekomen als de nacht ervoor. Half 7 gaan slapen en om 10 uur weer wakker geworden door de harde muziek van de buren en de veel te benauwde camper.

Een legendarische avond gehad gister. In de middag leek het een saai dagje te worden, maar eenmaal een paar biertjes en een paar uurtjes verder was het een groot feest! Het scheen het feest van het jaar te zijn voor de studenten, wij hadden weer het geluk dit mee te mogen maken.

Toen we eenmaal hetzelfde shirt aan hadden als de rest hoorden we er helemaal bij! Korting op het bier en overal gratis entree. Iedereen dacht dat we ook op de universiteit van Adelaide zaten, iedereen was opeens je beste vriend. Toen ik in gebrekkig Engels aan het praten was met een meid en vroeg waar ze vandaan kwam was het feest compleet. Deze Hollandse meid had niet door dat ik Nederlands was en zag me aan als een slimme student, goed voor het zelfvertrouwen.

Na deze geweldige avond vol drank, feest en gezelligheid om half 6 weer bij de auto beland samen met Jesse. Hier zaten Duncan en Jildert al op ons te wachten, die waren we eerder op de avond kwijt geraakt. Erg handig die mobieltjes op sommige momenten. Om half 6 naar de slaapplek gereden, dit kon natuurlijk niet zonder een bezoek aan de MacDonalds. Een heerlijk ontbijtje meegepikt.

Toen we vanmorgen wakker werden en iedereen brak was, hadden we eigenlijk geen zin om wat te doen. De eerste keer dat ik voelde dat ik wat gedronken had. Het weer was goed, dus nog maar even een dagje naar het strand voordat we naar Perth gaan rijden. Onderweg naar het strand om half 12 even gestopt bij de MacDonalds om naar de wc te gaan, dit liep natuurlijk weer uit de hand. Eenmaal binnen werd er al snel door iedereen een menu besteld, een goede lunch.

Goed eten zorgt ervoor dat je goed na kunt denken. Toen we de MacDonalds uitliepen en het bewolkt was, kwamen we met het goede idee om alvast maar richting Perth te gaan rijden. Erg opgeknapt van een lekkere maaltijd, weer wat energie om een stuk te gaan rijden.

We reden naar Port Augusta, dit was ongeveer 300 kilometer rijden. Met een weg van 292 kilometer was het een saaie rit. In Port Augusta kunnen we overnachten en inkopen doen voor de komende week. Aangezien Perth de meest afgelegen stad van Australië is, is goed inkopen doen erg belangrijk. De dichtstbijzijnde stad is 2700 kilometer verderop, het wordt een hele lange rit. Morgen ook even het oliepijl van de auto checken en dergelijke, zodat we veilig en goed voorbereid op pad gaan.

Om 4 uur in Port Augusta aangekomen. Een erg verlaten dorp waar het leek alsof er niemand woonde. Na een rondje te hebben gereden de enige mensen de we zagen de weg naar de supermarkt gevraagd. Er was zowaar een centrum waar wat te doen was. De meeste winkels waren dicht, de supermarkt gelukkig niet. Veel boodschappen ingeslagen voor de komende paar dagen, de kans is groot dat we bijna geen winkel meer tegen komen.

Na veel veel wikken en wegen en aanbiedingen zoeken, gingen we een uur later de winkel weer uit met een winkelwagen vol eten en drinken.

Toen we het dorp uitreden merkte we al snel echt in de middle of nowear te zijn beland. Eindeloze wegen met een woestijnachtige omgeving, precies het beeld dat ik voor mijn reis van Australië had.

Om 7 uur bij onze slaapplek aangekomen. Een kampeerplek midden in een verlaten dorp, wel met bereik en een douche. Deze luxe zullen we niet elke dag hebben.