Dag 25. Eindeloze wegen

21 maart 2016

Vanacht op een ware top plek geslapen! Een gratis camping met veel plek, een douche en een keuken inclusief barbecue. Een camping die ergens in Frankrijk of Spanje niet zal misstaan, als je net zo snel tevreden met iets bent als wij nu zijn tenminste.

Gisteravond geluk gehad met onze lieve buren. Buren met een caravan waarin werkelijk niks ontbrak. Alles was van top kwaliteit, ook het eten. Deze lieve mensen hadden nog 2 grote stukken vlees over die ze niet meer op kregen. Ook hadden ze nog een aantal plakken ham voor ons. Het vlees meteen opgegeten en de ham bewaard voor de volgende dag. Heerlijk vlees!!

Om kwart voor 8 zelf gaan eten. Ook zelf wisten we weer een prima maaltijd te creëren. Een salade met gekookt ei, tomaatjes, komkommer en een goede dressing plus voor iedereen twee overheerlijke kipburgers. Voor het eerst afgewassen met afwasmiddel die we gekocht hadden, stukje beter dan met alleen water. Hoe langer de reis duurt, op hoe betere ideeën we komen. Na een lange eetsessie en goed afwaswerk om 10 uur gaan slapen, we hadden nog wel wat slaap in te halen.

Na een goede nacht om 10 uur weer wakker geworden. Lekker ontbeten, allemaal gedoucht en daarna zoals vaak het geval is als laatste de camping verlaten. Om kwart over 11 gaan rijden.

Vanaf nu hebben we alleen maar eindeloze en verlaten wegen. Op deze wegen is het veel te verleidelijk om 150 kilometer per uur te gaan rijden. Na dit een paar uur gedaan te hebben kwamen we er achter dat we wel heel veel moesten tanken. Het tempo maar wat vertraagd naar 120 kilometer per uur, we hebben tenslotte geen haast.

Het is maar goed ook dat we geen haast hebben. Bij de tweede keer tanken stond er een bordje met afstanden naar de grote steden, Sydney was nog dichterbij als Perth. Op dit moment besefte we waar we aan begonnen zijn, een hele lange en tevens hele dure rit. We zijn zo zuinig mogelijk gaan rijden, maar onze camper rijd alsnog alles behalve zuinig.

Het rijden is gelukkig niet slaapverwekkend. We kunnen gelukkig genieten van de omgeving en het eindeloos rechtdoor rijden. Met een muziekje op is het rijden geen enkel probleem. Ook de enkele tegenliggers die je tegenkomt houden je bezig, net als truckers en bootjesmensen geeft iedereen elkaar een zwaai.

Het is elke keer van dorp naar dorp rijden. In elk dorp tanken, zodat we niet voor verrassingen komen te staan. De dorpjes zijn alles behalve groot en druk bewoond, maar hebben gelukkig wel een tankstation.

Om 2 uur even gaan lunchen. Een broodje ei met tomaat en de gekregen ham. Op deze plek erg veel last van vliegen, dit laat het eten toch iets minder smaken. Wanneer je er één doodsloeg had je al snel twee vliegen in één klap. Snel gegeten en vliegensvlug er weer vandoor gegaan. De tijd vliegt vandaag gelukkig wel.

Om half 4 het stuur losgelaten en het stokje overgegeven aan Jildert. Alle jongens sliepen op dat moment. We hebben hier geen internet, in tegenstelling tot alle dagen hiervoor. De omgeving veranderd niet, dus je bent niet bang dat je wat mist. Slapen gaat dan wat makkelijker, ook omdat we toch wel wat vermoeider zijn dan op het begin.

Het rijden ging stukken zuiniger, maar de kosten per liter was bij het laatste station waar we vandaag tankte ook vele malen duurder. Op het begin van de dag was het nog 1,13 dollar, hier opeens 1,60. Ze kunnen natuurlijk vragen wat ze willen, we hebben geen keus.. Hier waren we om half 7. Naast het tankstation was een plek waar je met je camper mocht staan, dit was dus tevens onze slaapplek.