Dag 131. Het eiland weer verlaten

4 juli 2016 - Kuala Besut, Maleisië

Vanmorgen ging ik om half 11 uit bed. Toen ik wilde ontbijten bleken bijna alle restaurants dicht te zijn wegens Ramadan praktijken. Aan de kant van het eiland waar ik zat was maar 1 restaurant open. Dit was de toko waar ik afgelopen drie avonden heb doorgebracht.

Het personeel was erg vrolijk en in voor een grapje, ze waren blij me weer te zien. Het eten is hier een stuk duurder dan in andere restaurants, maar ik kreeg gelukkig wel waar voor m'n geld. Ik was de enige in het restaurant op het moment dat ik wat bestelde. Me bordje met vers fruit werd geweldig opgemaakt, de chef noemde het bord dat hij voorschotelde Hawaï.

Na gezellig in het restaurant gezeten te hebben, ben ik tien over 12 naar de andere kant van het eiland gegaan om even te zwemmen. Wegens de felle zon en vanwege dat je moet betalen om onder een parasol te kunnen liggen, ben ik na een tijdje in het water te hebben gedobberd weer terug naar m'n hostel gegaan.

Om kwart over 1 was ik weer terug. Na een douche was het weer tijd om een hapje te eten. Hierna ben ik even op bed gaan liggen. Ik heb vanavond de nachtbus naar Kuala Lumpur, de kans is groot dat ik dan niet erg veel slaap.

Om vier uur zou de boot vertrekken. Het werd twintig minuten later. Geen probleem, ik heb toch meer dan genoeg tijd. In tegenstelling tot de heenweg had ik nu een rustige en snelle boot die binnen de kortste keren aan de overkant was. Om 10 voor 5 had ik een café gevonden met goede Wi-Fi. Half 9 ging de bus pas, ik moest me hier dus nog wel even vermaken.

Na een tijdje kwam Steven me gelukkig vergezellen. Ook hij heeft de nachtbus naar Kuala Lumpur. Vanaf Kuala Lumpur gaan we beide naar Melaka, een stad in de buurt van Kuala Lumpur die je in een dag goed bezoeken kan.

Het is tijd om naar de bus te gaan, hopelijk kan ik goed slapen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl