Dag 133. Laatste dagje Maleisië

6 juli 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Gisteravond ben ik om 8 uur al gaan slapen. Veel vuurwerk en andere gekkigheid vanwege het einde van de Ramadan, heb ik hierdoor niet meegekregen. Ondanks dat m'n bed te klein was heb ik onwijs goed geslapen. Het was wel erg duidelijk hoe moe ik was. Om 12 uur vond ik het vanmorgen wel eens tijd om m'n bedje te verlaten.

Ik ging naar het dichtstbijzijnde tentje om te ontbijten. Het was ondertussen al lunchtijd, dit zorgde ervoor dat ik reist als ontbijt at. Vervolgens ben ik een stukje gaan lopen en heb ik een bezoekje aan de barber gebracht. Ik had nog wat geld over en hier is het een stuk goedkoper dan dat m'n haartjes in Australië laat kortwieken.

De barber was vlak bij het hostel waar ik een paar weken geleden verbleef toen ik in Kuala Lumpur was. Het was er aldoor druk en het was er erg goedkoop. Tijdens het (lange) wachten raakte ik in gesprek met een Fransman die al bijna een jaar aan het reizen was en nu voor het eerst naar de kapper ging. Toen hij klaar was herkende ik hem niet meer.

Na nog even met een local op de foto te zijn geweest was ik aan de beurt. Het bezoekje aan de kapper had m'n middag aardig gevuld, om kwart voor drie was ik terug en ben ik even gaan douchen. Vervolgens ben ik lekker gaan chillen. Buiten was het onwijs druk omdat bijna iedereen vrij had en het begon ook nog eens keihard te regenen. Geen enkele reden om naar buiten te gaan.

Ik ben lekker op een bank gaan zitten en heb behalve op m'n mobiel te spelen weinig uitgespookt. Om zes uur ben ik gaan eten en heb ik even een rondje gelopen. De rest van de avond heb ik weinig gedaan. Ik ga weer vroeg slapen aangezien de wekker morgen ook weer vroeg gaat.

Morgen vlieg ik weer naar Australië. Ondanks dat Thailand vlakbij is, was dit makkelijker. Thuis had ik al een ticket geboekt van Sydney naar Amsterdam. Ik had standaard een overstap ik Bangkok. Deze overstap heb ik even wat langer gemaakt. Ik zal eerst nog een weekje in het dure Sydney verblijven voordat ik naar m'n laatste bestemming Thailand ga.