Dag 134. Op de "hot seat" naar Sydney

7 juli 2016 - Sydney, Australië

Na m'n laatste nachtje slapen in Maleisië, ging om 5 uur de wekker al. Na goed wakker te zijn geworden ging ik om kwart voor 6 weg. Ik moest eerst een klein stukje met de trein. Ik had de trein van 6 uur en zat om 6:20 uur in de bus naar het vliegveld. Tussendoor had ik nog wat eten ingeslagen voor in het vliegtuig.

Om tien over zeven kwam ik op het vliegveld aan. Na lang wachten was ik ruim een uur later eindelijk ingecheckt. Hierna was het tijd voor een stevig ontbijtje bij de Burger King. Vervolgens was ik na een bezoekje aan de douane om half 10 bij m'n gate. Bij het checken van m'n paspoort moest ik stukken langer wachten dan de andere mensen. Het mannetje keek wel tien keer naar de foto om vervolgens te zien dat ik best wel veranderd was. Uiteindelijk was ik goedgekeurd en kon ik meteen door het vliegtuig in.

In het vliegtuig nam ik plaats op de hot seat, een gereserveerde stoel bij de nooduitgang. Met veel meer beenruimte dan nodig kon ik lekker de hele reis met m'n lange stelten languit zitten. Om 10:15 uur gingen we de lucht in en verliet ik Maleisië. Een leuk, divers en redelijk goed georganiseerd land, waar heel makkelijk doorheen te reizen valt.

Om kwart voor 8 was ik geland en iets na negenen zat ik in de trein naar m'n hostel. Om kwart voor 10 kwam ik hier aan en om tien uur lag ik lekker in m'n bedje. Raar maar waar, in Azië waren de meeste hostels toch beter. Dit komt waarschijnlijk omdat al m'n kamergenoten (volgens mij allemaal Duitsers) hier bijna wonen omdat ze in Sydney werken. De kamer was één grote rotzooi.

Het tijdsverschil is 2 uur. Daar ben ik zo aangewend. Gister was het nu net 8 uur geweest, maar het voelt nu al als 12 uur. Tijd om lekker te gaan slapen en om 5 uur voetbal te kijken met een hoop Duitsers.