Dag 135. Wandelen in het koude Sydney

8 juli 2016 - Sydney, Australië

Vanmorgen ben ik om 5 uur m'n bed uitgegaan om voetbal te kijken. Met meer dan 30 Duitsers en twee Fransen was de sfeer tot de blessuretijd van de eerste helft erg goed. Na het doelpunt van de Fransen heb ik me stiekem kapot gelachen. De Duitsers werden gedurende wedstrijd al stiller en de twee Fransen gingen uiteraard helemaal los. Heerlijk om al die geïrriteerde Duitsers te zien.

Na de wedstrijd ben ik weer m'n bed ingegaan en heb ik tot 11 uur geslapen. Om half 12 heb ik de wandelschoenen aangedaan en ben ik een stuk gaan wandelen. Voor het eerst in vier en halve maand had ik overdag een lange broek en een sweater aan. Het is winter in Sydney, koud en regenachtig.

Ik wandelde richting de botenic gardens en kwam al snel Sydney's art gallery tegen. Het was gratis en nu ik er toch was kon ik met zo goed een kijkje nemen. Een onwijs gebouw met kunst van grootheden als Picasso en Rembrandt. Ik heb er een half uur rondgelopen en kwam tot de conclusie dat al die kunst niet echt iets voor mij is.

Vervolgens ben ik doorgelopen naar de botenic gardens. Een rustgevende plek in een drukke stad. Door de gardens ben ik naar het Opera huis gelopen en heb ik de Harbour bridge nog eens even goed bekeken. Hier vlakbij heb ik de kunsten van een straat artiest bewonderd en ben ik via de botenic gardens weer terug gelopen.

Ik had ondertussen wel trek gekregen. Ik ben sinds hele lange tijd weer boodschappen gaan doen in een supermarkt. Het is toch allemaal een wereld van verschil in vergelijking met Azië. De auto's wachten gewoon als je het zebrapad wilt oversteken en aan de prijzen zal ik nooit meer gaan wennen.

Na een lange wandeling kwam ik om kwart voor 3 weer terug bij het hostel. Hier heb ik even wat fruit en een broodje (wat ik al tijden niet meer gegeten had) genuttigd en ben ik lekker niks gaan doen. Het hostel zit vol met Duitsers, zelfs de receptie is Duits. Als Duitsers met elkaar zijn is het lastig contact maken. Het weer is slecht en ik heb de hoogte punten van Sydney al gezien, er is daardoor niet heel veel te doen.

Ik ben lekker gaan niksen en heb even gedoucht. Toen ik wilde gaan eten regende het zo hard dat ik maar een broodje nam. Na een tijdje beneden te hebben gezeten, werd ik gekke van alle Duitsers en heb ik de rest van de avond lekker in m'n kamer doorgebracht. Met m'n limonade en chipjes had ik een prima en lekker rustig avondje.