Dag 138. In de nacht leven en overdag slapen

11 juli 2016 - Sydney, Australië

Gisteravond ben ik om 5 over half 11 gaan lopen. Van m'n hostel tot de club was het effe ruim twee kilometer. Na een koude wandeling was ik om 11 uur bij de club. Ik had geen internet dus had in de bovenste zaal van de club met Duncan afgesproken. Toen ik in de rij net nieuwe vrienden had gemaakt, kwam Duncan toevalligerwijs net aanlopen.

Na een half uur in de rij te hebben gestaan waren we een half uur later eindelijk binnen. Het was gezellig met Duncan samen, maar het feest viel enigszins tegen. Aangezien ik op m'n centen moet denken en de alcohol onwijs duur is, had ik geen drankje gedronken. Dit was achteraf niet zo wijs. Normaal maakt dat me niet zoveel uit, maar dit feestje was nuchter geen succes.

Ik heb het tot drie uur volgehouden. Duncan bleef nog in de club en blijft waarschijnlijk ook nog een jaar langer in Australië. Ik heb hem gedag gezegd en zal hem ooit in Nederland wel weer eens zien. Na weer een verfrissende wandeling was ik om half 4 weer terug in het hostel. Bedtijd zal je denken. Maar nee, helaas moest er nog een voetbalwedstrijd gekeken worden.

Na anderhalf uur wachten was het om 5 uur eindelijk tijd voor de EK finale. Waar ik in m'n vorige hostel de wedstrijd van Duitsland met meer dan 30 mensen keek, zat ik nu alleen met een Nederlander, een Belg en twee dronken Engelsen. De ene Engelsman viel meteen al in slaap op de bank en de andere had het na een tijdje ook wel weer gezien.

De wedstrijd was niet waar we op gehoopt hadden. Zo lang wakker gebleven en een nachtje doorgehaald voor de slechtste wedstrijd van het EK. Uiteindelijk maakte het ons niet meer uit wie er won en hadden we geen zin in verlenging. Toen die er wel kwam baalde we er toch wel een beetje van dat Portugal won, er zijn wel eens betere avonden geweest.

Ondanks super moe te zijn lukte het na de wedstrijd nog niet meteen om te slapen. Toen het eenmaal gelukt was heb ik de hele dag ook niks anders gedaan dan op bed liggen. Enigszins verkouden van de wandelingen van gisteravond had ik weinig zin om wat anders te doen.

Om 17:15 uur ben ik maar eens gaan douchen en ben ik vervolgens naar de lounge gegaan om te chillen. Ik ben lekker op de bank gaan liggen met een potje tennis op de televisie. Lekker op de bank liggen en niets doen, je kan niet elke dag een hoop beleven.