Dag 140. Mergpijpjes

13 juli 2016 - Sydney, Australië

Gisteravond ben ik weer op tijd m'n bed in gedoken. Waar ik het kort voor het naar bed gaan nog onwijs koud had, was dit toen ik ging slapen plotseling helemaal veranderd. Met alleen een sportbroekje aan zweette ik me ondanks de kou helemaal kapot. Het in slaap vallen ging ook niet helemaal feilloos, maar na flink zweten was het uiteindelijk gelukt.

Een aantal uren later werd ik ijskoud wakker. Ik heb snel en t-shirt, vest, lange broek en sokken aangedaan om vervolgens weer rustig door te slapen. Je raadt het al, toen ik deze morgen weer wakker werd konden alle kleren weer uit en had ik het weer onwijs warm. Ik lijk wel een beetje ziek.

Om 1 uur ging ik maar eens m'n bedje uit om boodschapjes te doen. Behalve water, fruitjes, een sapje en wat aardbeien yoghurt, liep ik vervolgens ook langs het pad met internationale producten. Hier waren lekkernijen als appelmoes, gevulde koeken en hagelslag te koop. Dit heb ik allemaal niet in m'n mandje gedaan, maar ik heb wel een pakje mergpijpjes meegenomen.

Na m'n appeltje en sapje genuttigd te hebben ben ik weer op bed gaan liggen. Om kwart over vier heb ik wat yoghurt gegeten en tussendoor heb ik twee mergpijpjes naar binnen gewerkt, veel meer kwam er niet in. Ik had een erge zere keel waardoor het eten alles behalve makkelijk naar binnen gleed. Zelfs een paracetamol slikken was lastig.

Om kwart voor 6 besloot ik toch maar om ergens te gaan eten. Niet omdat ik honger had, maar omdat goed blijven eten altijd belangrijk is. Na een stukje lopen vond ik een Italiaan waar ik een bordje spaghetti bolognese bestelde. Tot m'n grote verassing ging het hele bordje leeg. Aangezien er niemand is om het te zeggen, complimenteerde ik mezelf maar met de woorden "grote jongen" en gaf ik mezelf een welverdiend schouderklopje.

Terug bij het hostel heb ik de shuttle bus voor morgen avond besteld. Vervolgens ben ik gaan douchen, heb ik een hostel geboekt en heb ik nog een tijdje een gezellig gesprek met een andere Nederlandse jongen gehad. Na deze inspanningen was het weer tijd om op bed te gaan liggen.

Morgen is m'n laatste dagje in Australië. In de avond vlieg ik er vandoor naar m'n laatste bestemming Thailand. Hopelijk voel ik me morgen wat beter en ziet m'n dag er iets rooskleuriger uit.

1. Ans Laan:
    13 juli 2016