Dag 142. Een lange weg naar Bangkok

15 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Gisteravond werd ik om kwart over 6 door de shuttle bus opgehaald. Een uur later stond ik op het vliegveld en na tien minuten was ik al ingecheckt. Na het standaard ritueel (wat ondertussen al heel normaal is) was ik om kwart voor 8 helemaal klaar voor vertrek. Tijdens het wachten kon ik gelukkig gebruik maken van de wifi.

Ik ben lekker met de billen op de grond tegen een muur aan gaan zitten, waar ik gebruik kon maken van een stopcontact. Voor ik m'n vliegtuig instapte kreeg ik een berichtje uit Bali, van m'n grote vriend Agus. Hij had bezoek gehad van Rob en was benieuwd hoe het met me ging, wat een top gozer is het ook!

Ik ging als laatste het vliegtuig in en had al snel door dat hij lang niet vol zat. Ik heb m'n kans gegrepen en plofte neer op een stoel bij de nooduitgang. Voor zo'n lange vlucht is een goede plek wel erg fijn. Ik had nog niet gegeten. Ik had er niet aan gedacht, maar bij de vlucht zaten twee maaltijden inbegrepen. Ondanks dat het niet te eten was, heb ik toch maar wat hapjes naar binnen gelepeld.

Hierna ben ik proberen te gaan slapen. Dit ging ondanks m'n goede plek niet echt van harte. Dit zorgde ervoor dat het wel een hele lange vlucht werd. Na negen en een half uur kwamen we eindelijk in Taiwan aan. Na m'n tas te hebben laten scannen was ik weer klaar voor vertrek. Ze namen het blijkbaar niet zo nauw, over m'n flesje cola werd geen woord gesproken.

Ik moest anderhalf uur wachten voor ik weer het vliegtuig in kon. Het was het grootste vliegtuig dat ik ooit heb gezien. Of ik hier van kon genieten is een ander verhaal. De 3 uurtjes waren gelukkig snel om. Na een flinke reis was ik eindelijk in Thailand. Nu m'n hostel nog vinden.

Ik pakte de trein en moest een paar keer overstappen. De eerste paar keer ging het prima, maar later zat ik opeens op het verkeerde spoor. Een Thai had me de verkeerd kant op gewezen, die mensen sporen niet. Ik was totaal het spoor bijster, het station waar ik heen moest was spoorloos. Na nog een keer te vragen waar het station was, spoorde een andere Thai dit op en zat ik gelukkig weer op het goede spoor.

Na veel te lang treinen kwam ik eindelijk bij het goede station terecht. Na een paar keer rondvragen lukte het me ook nog eens om m'n hostel te vinden. Om kwart over twaalf kwam ik hier eindelijk aan, maar ik kon pas om 1 uur inchecken. Om half 2 lag ik doodmoe op bed. Behalve dat alles wat m'n keel door moet ongelofelijk veel pijn doet en dat ik ontzettend moe was, ging het redelijk met me.

Ik koos het beste bed uit en ben lekker gaan slapen. Na een uurtje werd ik wakker gemaakt omdat ik in het verkeerde bed sliep, blijkbaar kreeg iedereen een eigen bed toe gewezen. Hierna ben ik weer door gaan slapen tot half 7. Om half 8 ben ik er maar eens uit gegaan en heb ik keelsnoepjes en een bakje noodles gekocht.

Nu is het weer tijd om te slapen. Hopelijk heb ik morgen wat kracht om Bangkok te verkennen.

1. Yvonne stelling:
    15 juli 2016
    Hallo Jacco, heel veel plezier in onze favoriete vakantieland en ik hoop dat je je gauw beter gaat voelen. Groet