Dag 37. Slapen

1 april 2016 - Perth, Australië

Afgelopen nacht eindelijk weer eens in een bed geslapen. Eenmaal in bed te liggen merkte ik hoe moe ik was van de afgelopen 4 weken. Na een biertje viel ik om half 12 als een blok in slaap. Na 4 weken kamperen leer je de kleine dingen waarderen en is een slaapkamer met vier stapelbedden opeens een hele fijne luxe.

Na om kwart voor tien even te hebben ontbeten, ben om half 11 weer lekker gaan liggen. Ongelofelijk maar waar, om 4 uur heb ik m'n bedje pas verlaten. Nog niet vaak zo erg genoten van slapen.

Om 4 uur even gaan douchen en daarna ben ik een wandeling gaan maken. Aangezien Duncan nog lekker in z'n bedje lag, ging ik alleen even de omgeving verkennen.

In de straat richting het centrum van Perth leek ik wel in Azië te zijn. Alleen maar Aziatische mensen en Aziatische winkels en restaurants. Even een appel en een banaan gescoord bij de groetenboer en daarna richting het centrum gelopen. Na een wandeling van 20 was ik in het centrum, het was hier onwijs druk en je moest goed uitkijken dat je niemand omver liep.

Op de winkelstraat was het erg gezellig door de muziek van een aantal straatartiesten. Aan het eind van de hoofdstraat was er een foodmarkt. Een drukke markt met een hoop verschillende eettentjes van over de hele wereld, maar helaas geen Nederlands tentje met kroketten, frikandellen of bitterballen. We gaan hier vaak naar de fastfoodrestaurants (aangezien die het goedkoopst zijn), maar een lekkere Nederlandse snack is toch wel een flink gemis.

Na een rondje over de foodmarkt te hebben gelopen heb ik even een bakje
Koffie gehaald en ben ik lekker op een bankje gaan zitten kijken naar twee zingende meisjes met een hoofddoek die gecoverde liedjes aan het spelen waren.
Nadat de meisjes uitgespeeld waren ben ik weer terug naar het hostel gelopen waar Duncan lekker op de bank lag tv te kijken.

Aangezien het alweer half 7 was, was het tijd om boodschappen te gaan doen. We gingen vanavond zelf een fijne maaltijd bereiden. Tijdens het boodschappen doen kwamen we tot het geniale idee om tortilla's met gehakt en wat groente te maken. De uien, paprika, tomatensaus, tortilla's en een pepertje waren makkelijk en snel gevonden. Toen we op zoek gingen naar vlees bleek dit een eindeloze zoektocht te zijn. In de Aziatische winkeltjes verkochten ze dit niet en alle slagerijen waren al gesloten. Het plan om zelf te koken was prima, alleen zonder vlees wordt het niks. Morgen een nieuwe poging wagen.

Dan maar weer uit eten.. Domino's scheen het goedkoopste eten te hebben hier in de buurt, de keuze was hierdoor snel gemaakt. Op een groot aanplakbiljet stonden 20 chicken bites voor 7 dollar. De bites zagen er lekker en best groot uit, dit konden we niet laten schieten. We werden keihard voor de gek gehouden en de kleine kip balletjes bleken niet genoeg te zijn. Samen nog maar een pizza gedeeld om een goede ondergrond te hebben voor vanavond.

We heb goed uitgeslapen en het is weekend, genoeg redenen om even een drankje te gaan doen en het uitgaansleven in Perth te gaan verkennen.