Dag 38. 90's Friday

2 april 2016 - Perth, Australië

Gisteravond zijn we om 9 uur de hort op gegaan. De kroeg naast het hostel had een karaoke avond. Het zag er erg gezellig uit, dus zijn we hier even een kijkje gaan nemen. Het karaoke zingen gaat hier heel anders dan in Nederland. In Nederland gaan de meeste mensen pas zingen als ze straalbezopen zijn en zingt bijna iedereen vals. Hier waren het stuk voor stuk geweldige live optredens van goede zangers en zangeressen.

Na rustig een biertje te hebben genuttigd gingen we naar de caféstraat, dit was nog geen 10 minuten lopen van ons hostel. Om 10 uur stonden we in een café met een goede live band. De band was leuk, alleen waren er weinig andere belangstellende. Na een biertje zijn we om half 11 naar de volgende kroeg gegaan.

Een gezellige kroeg met een DJ die ervoor zorgde dat er al een hoop voetjes van de vloer gingen. Ondanks een goede sfeer hadden we toch meer zin om naar een club te gaan. Na een rondje lopen langs verschillende clubs kwamen we geen elke club binnen vanwege de dresscode, in elke club moesten we een lange broek aan.

Maar weer een kroeg met een live band binnen gelopen. Even een drankje gedaan en vervolgens richting het hostel gelopen om een lange broek aan te trekken. Hardlopend weer terug gegaan naar het uitgaansgebied om zo snel mogelijk in een club te belanden.

Dit ging alles behalve snel. Bij de eerste club werd ik niet toegelaten vanwege m'n schoenen, Nike schoenen bleken niet net genoeg. Bij de volgende club was dit gelukkig geen probleem. Na een half uur in de rij te hebben gestaan kon het feest eindelijk beginnen.

We waren per toeval een perfecte club binnengelopen, het was 90's friday. Een avond met alleen maar hits van onder andere Grease en de Vengaboys, de sfeer zat er goed in. Een geweldige avond die ervoor zorgde dat ik in het licht weer thuis kwam.

Aangezien het een lange stapavond was dacht ik heerlijk te kunnen slapen. Niets was minder waard. Waar ik gister tot 4 uur heerlijk tot rust gekomen was, lukte het vanacht niet om in slaap te vallen. Na amper geslapen te hebben ben ik om 12 uur m'n bed uit gegaan om even een ontbijtje te scoren. 2 bananen en 2 appels gehaald, wanneer je veel ongezond eet smaakt een fruitje opeens overheerlijk.

Na het ontbijt heb ik m'n hostel in Cairns geboekt. Een hostel op 2 minuten afstand van de winkels, uitgaansgelegenheden en een zwembad, een prima plek om een weekje te blijven. Nu ik toch goed bezig was hebben Duncan en ik ook een ticket voor Rottnest island geboekt, hier gaan we morgen ons laatste dagje in de omgeving van Perth samen doorbrengen.

Om half 1 zijn Duncan en ik naar de stad gewandeld. Even het centrum in om wat boodschappen te halen. Alweer nieuwe zonnebrand gekocht, dat gaat hier onwijs hard. Verder gehakt gehaald voor het avondeten, 2 witte bollen en ham. De witte bollen (belegd met ham) werden op een bankje in de stad genuttigd.

Hierna verder gegaan met lopen en af en toe even een winkel in gegaan om de Hollander uit te hangen; kijken, kijken, niet kopen. Kwart over 3 kwamen we afgepeigerd terug bij het hostel. Heel veel lopen in de hitte van 30 graden en na een avondje stappen is best zwaar. Tijd om lekker op bed te liggen en te chillen.

Om 6 uur mochten we dan eindelijk los in de keuken, tijd om te koken. Ik zorgde voor de gehakt en de saus, Duncan zorgde voor de groentes. Na een kwartiertje stond er een heerlijke maaltijd op tafel! Wraps met gehakt in een heerlijke tomatensaus met ui, paprika en een pepertje. Een geweldige maaltijd, trots op onszelf! Een kilo gehakt bleek iets teveel van het goede, maarja beter te veel dan te weinig.

Na het eten weer lekker liggen chillen. Het is nu 8 uur en tijd om bijna te gaan slapen. Morgen staat er een erge lange dag te wachten. Om 6:20 uur worden we opgehaald en gaan we naar Rottnes Island. En morgenavond vlieg ik om 23:50 uur naar Cairns.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade