Dag 40. Een prima hostel op een prima locatie

4 april 2016 - Cairns City, Australië

De vliegreis ging zoals verwacht. Het eerste gedeelte kon ik gelukkig nog wel slapen, maar vanwege de weinige ruimte kreeg ik na anderhalf uur nogal last van m'n nek en m'n rug. Ik zat gelukkig aan het gangpad en omdat bijna iedereen sliep durfde ik het aan om m'n benen hier uit te stallen, een stuk comfortabeler.

Ik lag eindelijk lekker, maar toen begon het gejank waar ik al bang voor was. Toen de baby naast me eenmaal begonnen was met huilen, was hij vervolgens niet meer te stoppen. Het zou sowieso al een korte nacht worden, maar op deze manier kreeg ik wel erg weinig slaap. Naast me had een man het flink op het zuipen gezet, misschien had dat een beter idee geweest.

Uiteindelijk was de reis alsnog erg snel voorbij gegaan. Na een aantal weken rond rijden in Australië zijn vier uurtjes vliegen zo voorbij. Erg snel gewend geraakt aan de uren lange reistijden.

Door het tijdsverschil kwam ik om 6 uur aan in Cairns. De zon kwam hier net op en het was al 22 graden. M'n spullen waren gelukkig allemaal heel aangekomen en na een tijdje bijkomen van de vlucht was het tijd om een taxi te pakken.

Het is hier iets benauwder dan in de plekken waar ik hiervoor ben geweest, maar hier was ik binnen een uur wel aan gewend. Het is allemaal erg groen en tropisch, heel mooi.

Om 7:45 uur kwam ik bij het hostel aan. Een hostel midden in de stad tussen alle restaurants in, een perfecte locatie. Ik kon om 12 uur pas inchecken, gelukkig kon ik m'n backpack wel alvast lozen. Even langs de supermarkt gegaan voor fruit, water, bananenbrood en zonnebrand. Het idee is om deze week wat gezonder te gaan leven.

Schuin tegenover het hostel is de lagoon, een openbaar zwembad waar ieder mens blij van wordt. Een fantastische plek waar ik het zeker wel een weekje uit kan houden. Van kwart over 8 tot kwart voor 2 heb ik het hier prima naar m'n zin gehad. Met 32 graden en volop zon was ik blij een plekje in de schaduw te kunnen vinden.

Na heel wat uurtjes chillen, om kwart voor 2 ingecheckt bij het hostel. Ik slaap in een 8 persoons kamer met een badkamer erbij. Toen ik aankwam was er maar één kamergenoot, een erg aardige Australische jongen. Lekker rustig, maar aangezien deze jongen me iets té aardig was hoopte ik stiekem op nog een kamergenoot.

Al snel viel ik in slaap. Toen ik tussendoor wakker werd heb ik m'n wekker maar even op 6 uur gezet. Na een heel fijn dutje sliep ik hier gelukkig niet doorheen. Na een half uurtje wakker worden was het tijd om te eten. Even de straat op en neer gelopen en daarna in een druk restaurant gaan zitten. Best gek om alleen uiteten te gaan, maar veel te moe om te gaan koken. Het restaurant was top en de pasta bolognese smaakte overheerlijk!

Toen ik terug kwam had ik twee nieuwe kamergenootjes. Ik ben weer op bed gaan liggen en heb de rest van de avond lekker niks gedaan. Tijd om een goede nacht te maken zodat ik morgen weer top fit ben!