Dag 41. Gezond leven

5 april 2016 - Cairns City, Australië

Gisteravond ben ik om half 10 gaan slapen. Deze morgen werd ik 12 uur later top fit wakker, een prima nachtje.

Aangezien het buiten alweer erg warm weer was, en ik geen plannen had, was de keuze al snel gemaakt om weer een dagje bij de Lagoon (het zwembad) te gaan vertoeven.

De twee nieuwe kamergenoten gingen alweer weg, dit betekende dat ik weer alleen met m'n Australische vriend in de kamer lag. Aangezien ik zo verstandig was om me goed in te smeren vandaag vroeg ik mijn kamergenoot of hij m'n rug in wilde smeren, toen ik het vroeg ontstond er een brede lach op zijn gezicht. Het smeren ging me vervolgens iets te enthousiast en duurde me iets te lang.

Om half 11 heb ik snel de kamer verlaten en ben ik naar de supermarkt gegaan. Het idee is om deze week gezond te leven, na een geslaagde eerste dag ging ik dat vandaag doorzetten. Met een boodschappenlijstje vol appels, bananen, bananenbrood, sinaasappelsap en een zakje chips, was ik erg trots op mezelf.

Vanaf kwart voor 11 tot 5 bij de Lagoon geweest. De perfecte plek om tot rust te komen en te genieten. Met 34 graden zijn er ook weinig andere dingen die je graag wilt doen. Chillen op een plekje onder de boom en af en toe een duikje nemen is een hele fijne dagbesteding.

Om 5 uur weer teruggegaan naar het hostel. Hier had ik drie nieuwe kamergenootjes, een Argentijnse jongen van 30 en een Duits meisje van 19. De andere nieuwe jongen was in geen velden of wegen te bekennen. En toen hij binnen kwam zei hij geen woord.

Na een tijdje chillen op bed was het tijd om te gaan eten. Aangezien m'n Duitse kamergenoot ook net naar de supermarkt ging, zorgde ik ervoor dat we samen gingen eten. Het zal vast gezonder worden dan dat ik zelf kook en het grootste gedeelte van het koken kan ik vast aan haar overlaten.

Het gezonde eten klopte helemaal. In de winkel aangekomen besloten we een salade te gaan eten. Na de inkopen gedaan te hebben moest ik zelf toch ook maar aan het werk, sla wassen en een komkommer snijden lukte me nog wel. Ik kreeg gelukkig loon na werken, erg lekker gegeten!

Na het eten weer lekker rustig op bed gelegen en na een tijdje heb ik besloten om naar de Lagoon gegaan. Hier ging de Argentijnse jongen barbecueën en had me uitgenodigd om ook langs te komen. Zo eerst even kijken of er nog een bottleshop open is en dan een kijkje nemen bij de Lagoon. Na een erg gezonde dag heb ik wel een drankje verdiend.