Dag 42. Nieuwe vrienden via Facebook

6 april 2016 - Cairns City, Australië

Gisteravond ben ik om 10 uur het hostel uit gegaan om een bottleshop te vinden. Na enige hulp vond ik er één en had ik de korting op een sixpack Carlsberg. Vervolgens met mijn biertjes naar de Lagoon gegaan, hier zou mijn kamergenoot zijn. Na lang zoeken kon ik hem niet vinden en heb ik de biertjes maar alleen genuttigd op het terras van het hostel. De avond liep dus uit op een groot fiasco.

Vanmorgen werd ik na een prima nachtje slapen om 10 uur wakker. Na een beetje chillen en spelen op me telefoon was het om half 11 weer tijd om naar de Lagoon te gaan. Mezelf ingedmeerd, met kunst en vliegwerk m'n eigen rug ook gedaan.

Om 11 uur was ik na een aantal goede boodschappen weer bij de Lagoon aanbeland, m'n vaste plekje voor deze week. Lekker chillen en heerlijk tot rust komen, puur genieten! Met m'n appels, bananen, sinaasappelsap, water en bananenbrood, hield ik het weer prima vol.

Ik kon de Lagoon zelf helaas nog niet in. Elke woensdag is er blijkbaar een grote schoonmaak en is hij pas vanaf 12 uur open. Maarja, chillen onder een boom is ook niks mis mee.

Na een tijdje relaxen besloot ik om een berichtje te plaatsen op de Facebook pagina "Dutchies in Australia'. Een oproep of iemand even mijn rug in kon smeren. Het duurde even, maar om half vier zat ik plots met twee onbekenden gezellig bij de Lagoon. Een jongen en een meisje, het meisje zat toevallig in het zelfde hostel. Heel gek om zomaar met onbekende mensen af te spreken alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Nadat het meisje weg was gegaan ben ik samen met de jongen langs zijn hostel gelopen, hier heb ik me dood gelachen. De jongen sliep met drie meiden op een kamer. De meiden hadden allen een klacht ingediend, het stonk te erg in de kamer. Toen ik de kamer binnenkwam gaf ik deze meiden groot gelijk. Er hing een vreselijke geur waar je het geen paar minuten vol zou houden. Nadat hij zijn sokken die hij drie weken had gedragen uit de kamer had verwijderd was de geur al een stuk aangenamer. Erg grappig om dit soort mensen tegen te komen.

Samen met de jongen naar mijn hostel gelopen. De jongen in de keuken gedumpt en mezelf klaar gemaakt voor een avondje uit gaan. Broek aan, schoenen aan, deo op, haar in de krul en klaar

In de keuken was m'n Duitse kamergenoot net klaar met eten. We hadden gister veel te veel gekocht, hierdoor was er nog een hoop sla over. Mezelf maar weer getrakteerd op een gezonde maaltijd, erg trots. Na deze maaltijd nog een aantal drankjes gedronken samen met een Belg die ik net ontmoet had em mn Facebookvriend. Heel toevallig was de Belg ook een kamer genoot.

Vervolgens samen op stap gegaan. Eerst een hele tijd genoten van een straatmuzikant, geweldig die fijne live muziek! Vervolgens een club in gegaan en elkaar kwijt geraakt. Het is hier gelukkig heel makkelijk om vrienden te maken, je kan je hier prima alleen vermaken.

Na een hele fijne dag nu weer erg moe het bedje in, benieuwd wat er morgen weer op m'n pad komt. Ik denk zomaar een dagje chillen bij de Lagoon..