Dag 51. Laatste dagje Cairns

15 april 2016 - Cairns City, Australië

Gister ben ik voor de laatste keer uit geweest in Cairns. Eerst even een drankje gedronken met Pieter, (Belg) Tom en (Zweed) Simon. Er werden drank spelletjes van uit verschillende landen gespeeld en het was een gezellige boel. Later sloten de twee Zweedse meiden ook nog aan.

Na een klein borreltje gedronken te hebben gingen we uit. Het gezelschap werd met de dag groter. Elke dag dat ik hier geweest ben heb ik weer nieuwe mensen ontmoet, erg grappig dat ik na 7 keer stappen een hoop mensen op de dansvloer kende.

Na een prima avondje uit en een bezoekje aan de MacDonalds lagen we om 4 uur weer in ons bedje. Een rustige tijd in Cairns is niet echt gelukt, maar het was wel een hele gezellige tijd. Uitgaan, MacDonalds, uitslapen, relaxen, eten en uitgaan. Dat is hoe de afgelopen tijd ongeveer is verlopen.

Vandaag om kwart over 12 wakker geworden. Zoals verwacht was het erg de hele dat slecht weer. Wanneer het slecht weer is in Australië is er ook opeens weinig te beleven. Eerst een tijdje gechillt in de keuken en lekker eitjes gekookt en broodjes geroosterd. Hierna op bed gaan liggen en op YouTube filmpjes gaan bekijken, je moet toch wat..

Om half 4 zijn we in de auto gestapt om een autoverzekering te regelen en nog wat spullen te kopen. Bij de Australische ANWB bleek dat we daar alleen een verzekering af kunnen sluiten als we een rijbewijs van Queensland (het gebied waar we nu zijn) hebben. We kregen wel een site mee waarop we zelf de verzekering af kunnen sluiten.

Voor we terug naar het hostel gingen hebben we nog even een nieuw kookstel gekocht. Het kookstel die we hadden moest met een oude grote gasfles aangesloten worden. Een nieuw kookstel met normale gasflessen bleek een stuk voordeliger. We hebben er twee gehaald zodat een pasta bereiden of iets dergelijks ook goed mogelijk is.

Om kwart over 5 weer terug gekomen bij het hostel. Even gaan douchen en relaxen tot we honger kregen. Na de straat heen en weer gelopen te hebben besloten we bij de Coffee Club te gaan eten. De pizza, burger en snitzel vielen allemaal goed in de smaak, we hadden allen erg lekker gegeten.

Terug in het hostel gingen we verder kijken voor een verkering. We zijn al wel verzekerd als we een ongeluk krijgen en het niet onze schuld is, maar niet als we zelf het ongeluk veroorzaken. Ook al is deze kans klein, is het toch verstandig om verzekerd te zijn en met een rustig gevoel te kunnen rijden.

Toen we de site bezochten die we hadden meegekregen, kregen we na een hoop invul werk een bedrag van 800 dollar naar voren. Dit werd ons even te gortig voor een aantal weken. Na wat uitzoek werk bleek het wel iets goedkoper te kunnen, maar we konden nog niet de juiste site vinden waarop het echt veel voordeliger was. Via een oproep op Facebook kregen we te horen dat het mogelijk is om ons voor 160(!) dollar paar jaar te verzekeren, dit zullen we morgen verder uitzoeken.

Verder hebben we alvast opgezocht wat ons leuk lijkt om morgen te gaan bekijken. Morgen gaan we Cairns verlaten en zal onze slaapplek rondom Mission Beach zijn. Ook hebben we de camping app gedownload, hopelijk levert dit weer een hoop gratis slaapplekken op.

Hierna alvast m'n backpack ingepakt. Morgen ga ik dan eindelijk Cairns verlaten. Ik heb hier een onwijs gave tijd gehad, maar heb ook veel zin in wat nieuws. Niet alleen maar feesten en relaxen, maar reizen en kamperen. Erg veel zin om weer veel mooie plekken te gaan bezichtigen!

Hopelijk wordt het morgen ook weer wat beter weer. Ik ben ondertussen erg verkouden geworden. Niet vanwege het weer maar vanwege de airco die alle dagen veel te hard aan staat. Hier zal ik straks gelukkig geen last meer van hebben als ik in een tentje lig. Tenminste, als het niet dag en nacht blijft regenen..

1. Yvonne stelling:
    15 april 2016
    Veel plezier in je nieuw avontuur