Dag 52. Watervallen

16 april 2016 - Babinda, Australië

Om 10 uur moesten we vanmorgen uitchecken in het hostel. VervolgensVervolgens hebben we nog even in de keuken gezeten, lekker gegeten en ons start klaar gemaakt. Om 12 uur zijn we (na afscheid te hebben genomen van m'n maat Tom) gaan rijden.

Eerst gingen we richting de bank om een autoverzekering af te sluiten. Na enig rondvragen bleek het hier het goedkoopste te zijn. Na wat vragen te hebben beantwoord kwamen we op een bedrag van 40 dollar per maand uit. Een heel stuk voordeliger dan we online zagen. We kregen bijna zin om de eerste de beste BMW die we tegen kwamen aan te rijden. We kunnen nu met een gerust hart, verzekerd onze reis gaan maken.

Vervolgens zijn we een stuk gaan rijden, we gingen vandaag watervallen bekijken. Om half 3 kwamen we bij de eerste waterval aan, de Millaa Millaa Falls. Het was een hele mooie waterval om in te gaan zwemmen, helaas was het daar geen mooi weer voor. De hele dag regende het, behalve als we uit de auto gingen om naar de watervallen te kijken.

Vervolgens reden we door naar de Zillie Falls. Een waterval waar weinig te zien was en een hekje stond waar je achter moest blijven. Na het hekje over te zijn geklommen was het allemaal veel mooier en zeker de moeite waard.

De laatste waterval was de Ellinjaa Falls. Een erg mooie tropische waterval. We reden vandaag sowieso de hele dag door tropische gebieden met de daarbij behorende regenbuien. Een erg mooie omgeving de hele dag door.

Na een mooi rondje gereden te hebben was het tijd om te tanken en langs de Kmart te gaan. Het tanken ging als vanouds helemaal prima, maar het bezoek aan de Kmart niet. We hadden nog een pomp nodig om onze luchtbedden op te kunnen blazen. Toen we om kwart over vijf bij de Kmart aankwamen bleek deze om 5 uur gesloten te zijn.

Zonder pomp zijn we om kwart voor 6 op onze slaapplek aangekomen. Een gratis kampeerplek met douches en toiletten. In tegenstelling tot de kampeerplekken waar ik m'n vorige Kampeer avonturen heb beleefd, stonden hier erg veel auto's.

We hebben twee tenten om in te slapen. Een 1 persoons en een 2 persoons tent. Na het uitgooien van de 2 persoons tent bleek deze al snel iets te klein te zijn voor 2 personen. Gelukkig konden we ook in de auto slapen. Pieter en ik zouden hier samen in gaan liggen aangezien we geen zin hadden om de 1 persoons tent op te zetten.

Voor we verder gingen met onze slaapplekken gingen we eerst even langs de supermarkt voor het avondeten. De supermarkt is 2 minuutjes rijden, maar toen we aankwamen bleek hij helaas al dicht te zijn. Gelukkig hadden we allen weinig honger en hadden we nog een paar broodjes.

Teruggekomen op de kampeerplek hebben we de luchtbedden opgepompt. We konden gelukkig een pomp van onze buurman lenen, zo hoefde we niet zelf te blazen. Toen de luchtbedden waren opgepompt kwamen we erachter dat de auto toch niet zo breed was als er dachten, er passen geen 2 luchtbedden in naast elkaar.

Dan toch maar de 1 persoons tent opzetten. Normaal is deze tent opzetten al erg lastig. Nu het donker was, was de uitdaging extra groot. De tent stond, maar moest alleen nog worden vastgezet met haringen. We stonden op beton want het gras lag vol met water plassen. Haringen in beton vastzetten is niet zo handig.

Dan toch maar twee matrassen in de kleine twee persoons tent proppen, we hadden weinig keus. Ik ben lekker in de auto gaan liggen. We hebben een twee persoons dekbed in tweeën geknipt zodat Pieter en ik allebei een deken hadden. Verder ligt het erg relaxed op een chill luchtbed.

Het is 8 uur, maar het voelt als 12 uur. Ondertussen heel erg verkouden, hopelijk is dit na een goede nachtrust iets minder en zit ik morgen weer vol energie. Vol muggenbulten zit ik sowieso, we worden hier helemaal lek geprikt.