Dag 53. Campinglife

17 april 2016 - Black River, Australië

In tegenstelling tot Pieter en Catho heb ik vanacht heerlijk geslapen. Na een nacht van 12 uur slaap, werd ik om 9 uur wakker. Catho en Pieter sliepen in een te kleine tent die al snel niet meer droog was na een paar uur.

In een tas vol etenswaren had het zoutpotje gelekt. Na alles schoon te hebben gemaakt gingen we om kwart voor 10 rijden.

Eerst gingen we naar de Bambina Boulders. Dit was een soort tropisch woud waar een mooie rivier in stroomde, met daarin een hoop rotsen. Door het onverwachte mooie weer van vandaag ziet alles er nog mooier uit dan dat het bewolkt is.

Toen we weer bij de Bambina Boulders wegreden zagen we een bordje met Josiphine Falls. Aangezien we toch alle tijd hadden, hebben we hier ook even een kijkje genomen. Een mooie waterval, zoals er hier zo velen zijn.

Om 12 uur kwamen we bij de supermarkt aan, eindelijk tijd om te ontbijten. Hierna zijn we voor de zoveelste keer langs de Kmart gegaan. Hier hebben we een extra tent gekocht, een luchtpomp voor onze bedden, tape, een tennisset en een voetbal. We hebben nu een 2 persoons tent voor 1 persoon en een 3 persoonstent voor 2 personen. De tenten kunnen we makkelijk opgooien en hoeven we niet op te zetten. Nu iedereen in een tent kan blijven slapen, kunnen alle spullen gewoon in de auto blijven liggen.

Om half 2 kwamen we bij Mission Beach aan. Een prachtig strand omringt met palmbomen. Ook waren er een hoop papegaaien aanwezig. Deze mooie plaatjes deden ons denken aan de mooie plaatjes die je bij de films van Pipi Langkous altijd voorbij ziet komen.

Na het bezoekje aan Mission Beach zijn we richting Townsville gaan rijden. Hier vertrekt morgen de Ferry naar Magnetic Island, we zullen in de buurt van Townsville gaan overnachten.

Na anderhalf uur rijden kwamen we bij een national park aan. Een park met veel rotsen en water. Na wat rondgelopen te hebben hebben Pieter en ik lekker even een duikje genomen. Heerlijk gezwommen en van de rotsen afgesprongen. Een super fijn gevoel om van een 6 meter hoge rots te springen en de Flying Dutchman uit te hangen.

Om kwart over 5 zijn we door gereden richting Townsville. Om 2 over 6 kwamen we in Townsville aan. helaas bleken de supermarkten allemaal om 6 uur dicht te gaan, zo konden we weer niet ons avondeten zelf bereiden. Na wat Googlen vonden we op 20 minuten afstand een winkel die wel nog open was. We hadden wel zin om zelf iets te maken, dus zijn we hier heen gereden.

Avondeten en ontbijt gekocht en om kwart over 7 op de kampeerplek aangekomen. Snel alle spullen uitgeklapt en Pieter aan het koken gezet. Catho en ik gingen de tenten opzetten en de luchtbedden opblazen, dit ging ongelofelijk makkelijk met opgooi tentjes en onze automatische luchtpomp.

Een overheerlijke pasta pesto kip gegeten. Ondanks dat het eigenlijk veel te veel was hebben we de pan leeg gekregen. Straks de boel afwassen en een spelletje Rummikub gaan spelen. Vanavond gezellig samen met Pieter in een tent slapen. We zitten nu met z'n drieën op onze campingstoelen aan de tafel. Ja, het echte kampeerleven is begonnen.