Dag 54. Autopech

18 april 2016 - Magnetic Island, Australië

Gisteravond in een lange broek, sweater en sokken doorgebracht, omdat we helemaal lek gestoken werden. Na twee potjes Rummikub waren de vliegen zo slim om op de handen en de ruimte tussen m'n broek en m'n sokken te prikken, genoeg redenen om kwart over tien lekker in de tent te kruipen.

Het was wel even wennen in een tentje. De vorige overnachtingen tijdens het kamperen had ik allen in de auto doorgebracht. In een drie persoons tentje was het met z'n tweeën prima uit te houden. Na een goede nacht was ik om half 9 weer wakker geworden.

Na een ontbijtje hebben we de boel opgeruimd en zijn we om kwart voor 10 gaan rijden. De auto rijd aldoor heel soepel en erg goed tot dat we op een druk kruispunt opeens stil kwamen te staan. Het stuur begon te trillen en de motor viel uit. Na dat alle auto's ons gepasseerd hadden zijn Pieter en ik uit de auto gesprongen en hebben we met behulp van twee Aziaten de auto het kruispunt over geduwd, hier was toevallig een autodealer.

We konden ons geen betere plek bedenken om met pech langs de weg te staan. We gingen naar binnen om hulp vragen, deze lui hadden er vast meer verstand van als ons. Toen de motorkap open ging zagen we het probleem meteen. De slang tussen de koeler en de motor was los geschoten, hierdoor was de auto oververhit geraakt.

De man gooide twee jerrycans water in de koeler zodat de boel wat afkoelde. Elke keer wanneer hij er wat water ingooide spoot er aan de bovenkant weer kokend water uit. Ongelofelijk hoe heet alles was geworden en hoeveel geluk we weer hadden.

Na dat alles enigszins was afgekoeld zijn we naar de auto specialist gereden en hebben we een nieuwe klem gekocht om de slang vast te zetten. Ook hebben we koelvloeistof gekocht zodat we weer veilig door konden rijden. Het liep allemaal weer af met een sisser.

Vervolgens zijn we door gereden naar de supermarkt. Na eerst in een verlaten pand naar binnen te zijn gelopen had de navigatie de keer hierna ons gelukkig niet in de steek gelaten. Wat avondeten gekocht en een lekker broodje voor de lunch.

Hierna zijn we naar de Ferry gereden die ons naar Magnetic Island moet brengen. Ook hier waren we eerst verkeerd. We stonden bij de verkeerde Ferry, de onze vertrok aan de andere kant van het water. Om kwart over 1 waren we eindelijk bij de Ferry aangekomen. Hier moesten we nog een uur wachten voordat de Ferry naar het eiland vertrok.

Om kwart over twee vaarde we naar het eiland toe. Om kwart voor 3 kwamen we aan en pakte we de bus naar onze verblijfplaats. Hier kwamen we kwart over 3 aan. We slapen in een heel mooi bungalow park. Een bungalow met 4 stapelbedden en een badkamer met toilet en douche.

Het park is super relaxed. Overal zijn palmbomen, een aantal bomen vol papegaaien, een zwembad omringt met hangmatten en een lounch met zitzakken en een mooie bar. Pieter en ik zijn meteen het zwembad even ingedoken.

Na een korte douche zijn we om kwart over 4 gaan wandelen. We gingen een bezoekje brengen aan de Forts Forrest. Na ruim 20 minuten waren we eindelijk bij het park aanbeland. Hier stond ons een zware klim te wachten.

Onderweg naar de top waren allemaal dingen uit de tweede wereldoorlog te zien. Wapenopslag , plekken om de raketten af te vuren en uitkijktorens. Verder genoten we van de prachtige uitzichten. De wandeling was zwaar, maar het was het meer dan waard! Boven aan het park hebben we op de uitkijktoren genoten van het uitzicht en de zonsondergang.

Na twee en half uur lopen kwamen we uitgeput weer terug bij ons bungalowpark. We hadden geen zin meer om wat te doen en dus hielden we het koken vandaag even voor gezien. We zijn gaan zitten en hebben een pizza besteld. Nu even gebruik maken van de wifi en vanavond op tijd naar bed.